$
בשולי החדשות

הקרב על ברוס לי: בתו של כוכב הקונג פו תובעת רשת מזון מהיר בסין

החברה האחראית על המרצ'נדייז ורישיונות השימוש בתמונותיו של ברוס לי תובעת 30 מיליון דולר מרשת מזון, בטענה כי השתמשה בתמונתו ללא היתר; הרשת בתגובה: "משתמשים בלוגו הזה כבר 15 שנה"

שירות כלכליסט 20:5228.12.19
חברה בבעלות בתו של ברוס לי תובעת רשת מזון מהיר פופולרית בסין על שהשתמשה בתמונתו של כוכב אומנות הלחימה והשחקן המנוח.

 

חברת ברוס לי אנטרפרייז, המטפלת במרצ'נדייז ורישיונות השימוש בתמונותיו של כוכב הקונג פו, ונמצאת בבעלות בתו, שאנון לי, טוענת כי רשת מסעדות "Real Kungfu" ("קונגפו אמיתי") השתמשה בתמונה ללא הסכמתה.

 

החברה דורשת מרשת המזון המהיר להסיר את התמונה מיד, ומבקשת פיצויים בסך 30 מיליון דולר.

 

המסעדה מצדה טוענת כי רשויות מקומיות אישרו את השימוש בתמונה בלוגו שלה.

 

בתמונה נראה איש אומנות לחימה עם שער כהה בפוזת קונג פו.

 

מסעדת המזון המהיר Real Kungfo מסעדת המזון המהיר Real Kungfo צילום: גטי אימג'ס

 

ברוס לי ברוס לי צילום: איי פי

"הלוגו של רשת התקבל אחרי שהוגש לבדיקות קפדניות בסוכנות סימני המסחר הלאומית. אנחנו משתמשים בלוגו הזה כבר 15 שנה". כך על פי הצהרה שמסרה רשת המזון בפלטפורמה הסינית Weibo. "אנחנו מבולבלים מהעובדה שאחרי כל כך הרבה שנים אנחנו עומדים מול תביעה, וכעת אנחנו בוחנים את המקרה ומכינים את תגובתנו".

 

רשת המזון המהיר, שמשרדיה ממוקמים בגואנגג'ואו, עיר נמל בדרום סין, השלישית בגודלה במדינה, הוקמה ב-1990 ויש לה קרוב ל-600 סניפים ברחבי סין.

  

ברוס לי אנטרפרייז לא הגיבה לידיעה. בדף האינטרנט שלה נכתב כי "החברה מחויבת לשיתוף האומנות והפילוסופיה של ברוס לי לעידוד צמיחה אישית, אנרגיה חיובית והרמוניה גלובלית, ושואפת לשמור את האנרגיה של אומני הלחימה בחיים".

 

המקרה צפוי להבחן מקרוב על ידי הממשל הסיני, שהבטיח בשנים האחרונות להגביר את השמירה על זכויות ושמירת קניין רוחני.

x