בלעדי לכלכליסט
האחים ניסנוב מכרו את חלקם במיניסו לקרן פנינסולה ופועלים שוקי הון
העסקה למכירת 50% מענקית העיצוב בישראל נחתמה בסוף השבוע לפי שווי של כ־50 מיליון שקל. ב־50% הנותרים ימשיכו להחזיק ניר יעקובוב וגונן כהן. הרשת היפנית-סינית, שמפעילה 17 סניפים בישראל, הושקה בארץ רק לפני שנה וחצי וצומחת במהירות
שותפים חדשים ברשת העיצוב היפנית־סינית מיניסו (Miniso) ישראל: האחים שרון ויצחק ניסנוב, בעלי קבוצת הכדורגל הפועל תל אביב, מכרו את חלקם ברשת (50%) לזרוע ההשקעות של בנק הפועלים, פועלים שוקי הון, ולקרן פנינסולה העוסקת במתן אשראי חוץ־בנקאי לעסקים. ל"כלכליסט" נודע כי העסקה נחתמה בסוף השבוע לפי שווי של כ־50 מיליון שקל.
- רשת העיצוב היפנית מיניסו תפתח סניף בת"א; בתוך 5 שנים ייפתחו 50 חנויות
- עינת פורטוגלי מונתה למנכ”לית רשת העיצוב החדשה מיניסו
- ענקית הקמעונאות החדשה מסין מתעקשת שיחשבו שהיא יפנית
הבעלות החדשה תתחלק בין בעלי מיניסו ישראל, ניר יעקובוב וגונן כהן שיחזיקו ב־50% מהמניות, קרן פנינסולה תחזיק ב־32.5% מהמניות ופועלים שוקי הון תחזיק ב־17.5%.
פעילות הרשת בישראל, שמנוהלת על ידי עינת פורטוגלי, צומחת במהירות. הרשת מפעילה 17 סניפים והושקה רק לפני שנה וחצי. מחזור המכירות השנתי של מיניסו ישראל עומד על כ־60 מיליון שקל. בניגוד לענף האופנה, תחום רשתות הגאדג'טים לבית מתוצרת סין פורח. הרשת מספקת מוצרים במחירים שנעים בין 10 ל־60 שקל לפריט.
מיניסו טוענת לבידול מהמתחרות באיכות ובעיצוב יוקרתיים יותר בסגנון יפני, שאינם מזכירים שוק סיני. בכנס העולמי האחרון של זכייני מיניסו מרחבי העולם זכתה מיניסו ישראל בפרס כאחת מעשר החנויות הטובות ברשת העולמית בפדיון למ"ר, על ביצועי הסניף בקניון עזריאלי תל אביב, שהפדיון הממוצע שלו עומד על כמיליון שקל בחודש.
מיניסו העולמית מפעילה כיום 4,600 חנויות ב־86 מדינות, בקצב פתיחה של כ־100 חנויות מדי חודש. לישראל הגיעו בשנים האחרונות כמה רשתות דומות: דייסו היפנית, שבזיכיון משפחת חורש, ורשת אקסימי ווג (Ximivogue), בבעלות סינית־יפנית.
יציאת האחים ניסנוב ממיניסו מסיימת את ניסיונם להיכנס לשוק הקמעונאות בישראל, שהחל בהקמת רשת הפארם סמארט־פארם, שהגיעה לפירוק לאחר שנה וחצי של פעילות. האחים החליטו להתמקד בליבת עסקיהם ‑ יהלומים ונדל"ן. זאת ההשקעה הראשונה של פועלים שוקי הון תחת המנכ"ל החדש קובי שלום.
בעל הזיכיון של מיניסו, גונן כהן, אמר ל"כלכליסט" כי "הרשת בתנופה, והבנו שצריכים שותפים חזקים לפיתוח מואץ. עד 2021 נגיע ל־30 סניפים ובכוונתנו להביא תת־רשתות נוספות של מיניסו כגון מיני הום, לעיצוב הבית בסגנון סקנדינבי". אורי פז, שותף מנהל בקרן פנינסולה, מסר כי "זיהינו הזדמנות, מצאנו חברה שצומחת במהירות". ערן גרשט, מנהל ההשקעות בפועלים שוקי הון מסר כי "שיתוף הפעולה עם קרן פנינסולה הוא דוגמה למימון חברות בצמיחה מואצת".