המחאות האלימות בהונג קונג הבריחו את יצרני אורות החג לשנגחאי
הונג קונג שקעה במיתון על רקע המחאות המתנהלות מזה חצי שנה, שפגעו פגיעה קשה במגזר הקמעונאי; כתוצאה, עסקים צמצמו גם את תקציב אורות חג המולד, מה שהוביל לצניחה של 20% בפעילות החברות בתחום
- מהונג קונג ועד מכה: אלה הערים המתוירות ביותר בעולם; בכמה הייתם?
- ההפגנות בהונג קונג הפילו אותה למיתון לראשונה מ-2009
- מחיר ההפגנות: הונג קונג נקלעה למיתון - הראשון מזה עשור
אחת החברות הללו היא שון שה אינטרנשיונל המתמחה בעיצוב ובהתקנה של קישוטים מוארים בכניסה למרכזי קניות ובניינים בעיר. "אני מעצב אורות חג כבר למעלה מ־30 שנה, וזו היתה השנה הגרועה ביותר לעסקים שלי", אמר טרנס וונג קים־שאן, מייסד ונשיא שון שה.
הונג קונג שקעה במיתון על רקע המחאות שפגעו פגיעה קשה במגזר הקמעונאי. כתוצאה, עסקים צמצמו גם את תקציב אורות חג המולד, מה שהוביל לצניחה של 20% בפעילות החברות בתחום. "הרבה מהלקוחות שלנו ביקשו קישוטים צנועים יותר", אמר וונג, בציינו כי גם הקישוטים ברחובות העיר הופחתו. לדבריו, בשנים הטובות הגיעו עלויות הקישוטים לכ־250 אלף דולר אמריקאי להזמנה.
ברקע המשבר, חברות קניונים העבירו חלק מתקציב קישוטי החג לשנגחאי, זאת בתקווה שיצליחו למשוך יותר לקוחות ולפצות על הירידה בהכנסות מבית. כך למשל, חברת הנדל"ן סונג קונג קיי השקיעה כ־10 מיליון יואן (1.4 מיליון דולר) באטרקציות במרכז הקניות שלה הממוקם בגורד השחקים האיקוני IFC.
מדובר בעלייה דו־ספרתית לעומת כריסמס שעבר. העלייה במכירות ובתנועת הקונים בקניון נאמדה ב־10%-20% בעונת הכריסמס הנוכחית.