אחרי ההתרסקויות הקטלניות: בואינג מחליפה את המנכ"ל
יצרנית המטוסים פיטרה את המנכ"ל דניס מילנברג בניסיון לזכות באמון הציבור והרגולטורים לאחר ההתרסקויות הקטלניות של שני מטוסים מדגם 737 מקס; יו"ר בואינג דיוויד קלהון ייכנס לתפקיד המנכ"ל בינואר - בינתיים מונה מנכ"ל זמני; בואינג: "שינוי בהנהגה הוא הכרחי"
מנכ"ל בואינג דניס מילנברג יעזוב את תפקידו, בו שימש ארבע שנים, זאת לאחר תקופה ארוכה של ספקולציות שהוכחשו. בעקבות ההודעה, מטפסת מניית בואינג במסחר בוול סטריט.
יצרנית המטוסים הודיעה היום (ב') על פיטורי המנכ"ל, על רקע המשבר לאחר ששני מטוסי בואינג מדגם 737 מקס התרסקו בתאונות קטלניות באינדונזיה ובאתיופיה, ובהן נהרגו 346 אנשים. בואינג מנסה לזכות בחזרה באמון הרגולטורים, הצרכנים והציבור ברקע הקרקוע המתמשך של המטוסים מהדגם הנמכר ביותר שלה.
סמנכ"ל הכספים גרג סמית' (Greg Smith) מונה למנכ"ל זמני בתקופת המעבר שלא צפויה להימשך זמן רב. יו"ר בואינג דיוויד קלהון (David Calhoun) ייכנס לתפקיד המנכ"ל ב-13 בינואר הקרוב. את קלהון יחליף בראשות הדירקטוריון חבר הדירקטוריון לורנס קלנר (Lawrence Kellner).
"מועצת המנהלים החליטה ששינוי בהנהגה הוא הכרחי על מנת לשקם את האמון בחברה לקראת המשך הדרך, כאשר היא פועלת לתיקון קשריה עם הרגולטורים, הלקוחות וכל בעלי המניות", נאמר בהודעת בואינג.
באוקטובר האחרון העיד מילנברג בסנאט בעקבות ההתרסקויות ואמר כי "שתי התאונות האלה אירעו במשמרת שלי, עליי האחריות לוודא שנעבור את המשבר".
הקפאה של הייצור
באוקטובר 2018 התרסק מטוס בואינג בטיסה 610 של ליון אייר בים ג'אווה זמן קצר לאחר ההמראה מג'קרטה, אינדונזיה, ובה נהרגו כל 189 האנשים שהיו על המטוס.
פחות מחמישה חודשים אחר כך התרסק מטוס 737 מקס נוסף של חברת אתיופיאן איירליינז, לאחר שהמריא מאדיס אבבה, אתיופיה. בהתרסקות הזאת נהרגו 157 בני אדם שהיו על המטוס.
שתי ההתרסקויות הביאו לקרקוע כל המטוסים מהדגם הרלוונטי ולמספר חקירות באשר לסיבה להתרסקויות, כולל חקירה פלילית של משרד המשפטים האמריקאי. החוקרים בודקים כיצד תכננה בואינג את המטוס והאם הרגולטורים שגו כשאישרו את דגם המטוס כבטוח לטיסה ב-2017.
בשבוע שעבר הודיעה בואינג שתקפיא בינואר את ייצור מטוסי ה-737 מקס. מדובר בצעד דרסטי - הגדול מסוגו בחברה ב-20 השנים האחרונות. הוא מגיע לאחר שרשות התעופה האמריקאית (FAA) מסרה שתמשיך לבחון את כשירות המטוסים גם בשנה הבאה.
בואינג, שמייצרת את ה-737 מקס במפעל דרומית לסיאטל, הודיעה כי לא תפטר אף אחד מ-12 אלף העובדים במפעל בתקופת הקפאת הייצור.
ה-FAA הודיעה כי לא תגיב על מה שכינתה "החלטה עסקית של בואינג", וכי תמשיך לפעול בשיתוף רגולטורים ברחבי העולם כדי לבחון שינויים ב-737 מקס. "בראש סדר העדיפויות שלנו נמצאת הבטיחות. אנחנו לא יודעים כרגע מתי נשלים את העבודה".