קיה משיקה אחות נמוכה ומוזלת לספורטאז'
ה-Xceed היא גרסה מוגבהת של הסיד הקומפקטית, שתתחרה במאזדה CX30 ובטויוטה CH-R, עם מחיר בסיסי של 138 אלף שקל. בקרת שיוט אדפטיבית וזיהוי רכב בשטח מת יוצעו רק בדגם המאובזר
אחרי שהג'יפונים הפכו למרכז של שוק הרכב, היצרנים מתחילים לגוון את ההיצע; לא רק רכבי פנאי גבוהים ומגושמים, אלא גם קרוסאוברים המבוססים על מכוניות משפחתיות, גבוהים מהן במעט ומצויידים בכל סממני העיצוב של רכבי ה-4x4.
בישראל כבר נמכרים טויוטה CH-R, שבנוי על רכיבי הטויוטה קורולה, ולאחרונה הגיע גם מאזדה CX-30, המבוסס על מאזדה 3 החדשה. היום (ב') השיקה קיה את ה-Xסיד, המבוסס על הסיד הקומפקטית.
- לראשונה: הג'יפון הנמכר ביותר בישראל ב־2019 - היברידי
- הג'יפון החשמלי הסיני MG ZS EV במסע לאילת
- מוכנים? המוסטנג החדשה תהפוך לג'יפון חשמלי
הדגם החדש גבוה ב-5 ס"מ מסיד, אבל נמוך ב-14 ס"מ מהספורטאז'; ה-Xסיד מצויד במנוע טורבו-בנזין 1,400 סמ"ק, 140 כ"ס ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, בחמישה מקומות ישיבה ובתא מטען גדול מהמתחרים הישירים, בנפח 426 ליטר.
האבזור הבטיחותי כולל בלימת חירום אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב. רמת האבזור בדגם המאובזר כוללת גם בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת שיוט לפקקים, והתרעה על רכב בשטח מת - והיא תוצע בדגם זה בלבד. לוח המחוונים הוא דיגיטלי, ומסך 12.3 אינץ' מחליף את מדי המהירות והסל"ד האנלוגיים, ומאפשר גמישות רבה יותר בתצוגת הנתונים לנהג.
באשר לביצועים - 9.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, 200 קמ"ש מהירות מרבית, ו-16.9 ק"מ לליטר צריכת דלק משולבת.
והמחירים? 138 אלף שקל לרמת גימור LX, שתוצע בעיקר בליסינג; 140 אלף שקל ל-EX, שתהיה הגרסה העיקרית ללקוחות פרטיים; ו-146 אלף שקל לפרמיום, שמגיעה גם עם כיוונון חשמלי למושבים הקדמיים.
במחצית השנייה של 2020 תגיע גם גרסה היברידית נטענת של ה-Xסיד. באמצע השנה צפוי להגיע ג'יפון נוסף, סלטוס, וכך רוב דגמי קיה בארץ יהיו ג'יפונים וקרוסאוברים.