לקראת חג המולד: סוחרים שמשווקים מוצרי יד שנייה בארה"ב נכנסים לזירת המתנות
לקראת חג המולד שיחול השבוע: סוחרים מקוונים שמשווקים מוצרי יד שנייה בארה"ב נכנסים לזירת המתנות לחג. גם חנויות יד שנייה מסורתיות מצטרפות לטרנד
חברת ThredUP למשל, שמפעילה אתר אך גם חנויות פיזיות בבתי כלבו למוצרי יד שנייה, החלה לשווק השנה שוברי מתנה. שחקניות אחרות בזירה הן The RealReal, המשווקת תיקים, שעונים ואביזרים של מותגי יוקרה, ו־Poshmark, פלטפורמה שבה אפשר לקנות ולמכור בגדים ואביזרי אופנה משומשים. פושמארק ערכה מספר אירועי "פינוי ארונות" בסוף השבוע של חג ההודיה, שבמהלכם מכרו סוחרים מגוון פריטים בהנחה. "זו הגרסה שלנו למכירות בלאק פריידיי", ציין המנכ"ל מאניש צ'נדרה.
גם חנויות יד שנייה מסורתיות מצטרפות לטרנד. לראשונה השנה רשת חנויות הצדקה גודוויל אינדסטריז מרכזת בסניפיה מוצרי מתנה לחג המולד, כמו תכשיטים ומוצרים לבית.
משווקים של מוצרים משומשים מתלבשים על הטרנדים החמים, ובראשם התגברות המודעות לשימור הסביבה והחיפוש אחר מציאות. הפופולריות של בגדים ממוחזרים הפכה לתגובת הנגד לרשתות האופנה המהירה, שהן סמל לניצול עובדים ולזיהום סביבתי. כמחצית מ־1,500 הלקוחות האמריקאים שסקרה קבוצת הייעוץ אקסנצ'ור ציינו כי ישקלו להעניק ביגוד יד שנייה כמתנת חג. 56% ציינו כי היו שמחים לקבל מתנות משומשות. לפי סקר של דלויט, הסיבות לכך הן חיסכון ושיקולים סביבתיים.
מכירות של ביגוד יד שנייה צפויות לצמוח ב־16.6% השנה ל־28 מיליארד דולר, כך לפי גלובאל־דאטה שאספה את הנתונים עבור thredUP.