בלעדי לכלכליסט
קפה גרג במו"מ להביא את פטיסרי Paul לארץ
נציגי רשת הפטיסרי הצרפתית הגיעו לישראל ונפגשו עם הנהלת הרשת המקומית. בגרג שואפים לפתוח תחילה סניפי רחוב במרכזי ערים ולהתרחב לשכונות מרכזיות
רשת קפה גרג בבעלותם של יאיר מלכה, גלעד אלמוג וניר אדרי מנהלת מגעים להביא לישראל את רשת הפטיסרי הצרפתית Paul, כך נודע ל"כלכליסט". בחודשים האחרונים הגיעו לישראל נציגי הרשת הבינלאומית ונפגשו עם הנהלת קפה גרג.
אם יבשילו המגעים, הכוונה של קפה גרג היא לפתוח בשלב ראשון 18 סניפי רחוב במרכזי הערים, שיוקמו על שטח של 70–80 מ"ר, כשהסניפים הראשונים יוקמו בתל אביב.
בשלב שני רואים ברשת פוטנציאל להקמת סניפים שכונתיים בכל שכונה מרכזית בארץ. ההשקעה בהקמת סניפים קטנים של Paul בשכונות מוערכת ב־700–800 אלף שקל והקמה של סניף גדול מוערכת במעל מיליון שקל. במגעים שנוהלו בין הצדדים נבחנה הפעלה בשותפות עם הרשת הבינלאומית או הפעלה עצמאית של גרג לבד.
רשת Paul היא רשת בייקרי ובתי קפה צרפתית מובילה באירופה שהחלה ממאפייה קטנה שהקימה ב־1899 משפחה של חקלאים צרפתים. לימים, ב־1953, רכשה המשפחה מאפייה מפורסמת של משפחת Paul ושמרה על השם. ב־1985 נפתחה המאפייה הראשונה של Paul מחוץ לצרפת, בברצלונה. הרשת מתמחה בלחמים, מאפים, עוגות וקפה ומפעילה סניפים בכ־43 מדינות בעולם – באירופה, ארה"ב, אסיה, המזרח התיכון ואפריקה. Paul מהווה מודל ללא מעט רשתות בתי קפה ישראליות שבוחנות הקמה של קונספט חדש של בתי קפה ובייקרי בישראל, הכולל עיצוב של בית קפה חמים, שנותן אפשרות לעצור ולקנות קפה על הדרך.
קפה גרג מפעילה מפעל קינוחים ומאפים בחיפה, בבעלותה, ואם תקבל את הזיכיון על המותג הבינלאומי, היא תוכל לקבל את המתכונים של הרשת הצרפתית ולייצר על פי הנוסחאות של הרשת את המוצרים במפעל בישראל. רשת קפה גרג הוקמה בשנת 1994. הרשת מפעילה 107 סניפים תחת המותג גרג ו־35 תחת מותג בתי הקפה ביגה המתמחה בלחמי מחמצת. בשנה האחרונה השקיעה הקבוצה 10 מיליון שקל בהקמה של מפעל להכנת פסטה ופתחה שני סניפים ראשונים של רשת פסטה מהירה תחת השם ביגה פסטה בר, בנשר ובקיסריה. מחזור המכירות המוערך של הקבוצה עומד על כ־900 מיליון שקל בשנה.
רשת קפה גרג איננה היחידה שמנסה להביא לארץ רשת בתי קפה זרה. קבוצת פוקס ניהלה מגעים עם רשת סטארבקס הבינלאומית ובעבר היו גם מגעים של קבוצת קפה קפה שניסתה להביא את רשת Pret a Manger.
ענף ההסעדה הוא אחד הענפים שנמצאים בסיכון גבוה בישראל ועם זאת, רשתות מובילות וחזקות מנסות להמציא עצמן מחדש באמצעות קבלת זיכיונות של רשתות בינלאומיות או באמצעות יצירה של קונספטים חדשים של בייקרי קטן על שטחי מסחר מצומצמים.
מקפה גרג נמסר בתגובה כי "אנחנו בוחנים את שיתוף הפעולה עם רשת Paul וקיימנו עם הרשת הצרפתית כמה פגישות".