גוגל: מיפינו 98% מהעולם המיושב
15 שנה לאחר השקת שירות המיפוי שלה, ענקית האינטרנט התגאתה שרכביה צילמו ומיפו עד כה מרחק של כ-16 מיליון מייל או כ-25 מיליון ק''מ. זהו שווה ערך ל-400 הקפות של כדור הארץ
- פרישת המייסדים: אלפבית רצתה להפוך את גוגל להרבה יותר מגוגל - וכשלה
- האיחוד האירופי מגביר את הלחץ על גוגל: חוקר את שיטות איסוף המידע שלה
- גוגל מאשרת: מאות מיליוני משתמשי אנדרואיד היו חשופים לפרצת אבטחה חמורה
אם לגוגל היה קמע מזל, זו עשויה הייתה להיות מכונית מיפוי הרחובות שלה המצוידת במערכת הצילום המוגבהת ומעוטרת בסמלה המסחרי של החברה. ויש לכך סיבה טובה. בשתיים עשרה השנים שחלפו מאז השיקה את שירות הסטריט וויו, שמנפק צילומים של העולם, הערים והרחובות, המכוניות הפכו לשגרירות החברה בעולם, מפטרלות במטרופולינים כמו גם באזורי הכפר.
עוד מסרה החברה כי Google Earth, שירות החיפוש בעזרת המיפוי האווירי שלה, אוצר 93 מיליון קילומטר מרובע של דימויים מלוויינים שניתן לחפש בהם. עם האוסף הזה גוגל למעשה מיפתה את חלקי העולם בהם מתגוררים 98% מבני האדם. המספרים הללו מציינים את הפעם הראשונה בה גוגל חושפת נתונים בנוגע לשטח שהצליחה עד כה למפות ומוסרת מידע פנימי אודות גודלן של המפות בשירות גוגל מפות (Google Maps). עם יותר ממיליארד משתמשים חודשיים, מפות הן אחד ממוצריה הפופולריים ביותר של החברה.
מייסדה המשותף של גוגל, לארי פייג׳, שפרש מוקדם יותר החודש מניהול חברת האם של גוגל, אלפבית, הגה את שירות הסטריט וויו בשנת 2004 לפני כ-15 שנה. המטרה הייתה ליצור מפה בת 360 מעלות של העולם. כדי לייצר את המפה הווירטואלית, גוגל משתמשת במכוניות כמו גם בתיקי גב הקרויים ׳טרקרס׳ אותם נושאים מטיילים או גמלים וכבשים.
עבור גוגל גם מפות זה פרסום
עם זאת שירות המיפוי כמו גם המפות מעוררים לא מעט אנטגוניזם בגלל איסוף המידע האינטנסיבי שמתבצע דרכם. בשנה האחרונה אף הועלו לא פעם טענות על הדיוק המטריד של המידע שמייצר שירות הניווט ושיכול לסייע לגורמים זדוניים כמו גם למעקב וריגול ממשלתי.
גוגל, כמו דומותיה בעמק הסיליקון, מתמודדת עם לחץ גובר לשנות את הפרקטיקות הנהוגות על ידה לאיסוף מידע. החברה מייצרת את רוב הכנסותיה השנתיות, העומדות על 140 מיליארד דולר, מפרסומות מכוונות המתבססות על מידע של המשתמשים. הנתון הזה כולל גם פרסומות בגוגל מפות, אף על פי שהחברה לא מוסרת מידע מפורט יותר ביחס להכנסותיה השנתיות. גוגל סרבה להתייחס בנוגע להכנסותיה הספציפיות מפרסומות בשירותי המפות שלה.
שירותי החיפוש במפות של ענקית התקשורת עוררו ביקורת כבר בעבר. גוגל התמודדה עם תגובות קשות לאחר פרסום בשנה שעברה ולפיו החברה עקבה אחר מיקומם של אנשים גם לאחר שכיבו את פונקציית שיתוף מקום בטלפונים הסלולאריים שלהם. החברה ספגה ביקורת גם בעקבות פרסומים ולפיהם מסרה מידע אודות מיקומם של משתמשים למשטרה ולסוכנים פדראליים בנוגע לחקירות מסוימות.
הפיצ'ר האחרון שגוגל הוסיפה למפות נקרא Live View. הכלי משתמש במציאות מוגברת כדי להוסיף קצת צבע להוראות ההליכה באפליקציה. Live View מעוצב כך שיפתור את "בעיית הנקודה הכחולה", התחושה המוכרת של יציאה מרכבת תחתית, התבוננות על הנקודה הכחולה, והסתובבות במעגלים בכדי למצוא את הכיוון. Live View משתמש במצלמה על מנת להציג חצים המראים למשתמש את כיוון ההליכה.
בכדי שהפיצ'ר יעבוד פיתחה גוגל טכנולוגיה חדשה מאחר וה-GPS על הטלפונים אינו מדויק מספיק. בכדי לתת למשתמש כיוון בזמן אמת האפליקציה משווה בין "עשרות מיליארדים" של תמונות גוגל סטריט וויו עם המידע על הטלפון של המשתמש בכדי להציג לו את כיוון ההליכה.