הכנסות מוניות גראב: בעיקר ממזון ושירותים פיננסיים
חברת שיתוף הנסיעות הסינגפורית ששווייה מוערך ב־14 מיליארד דולר השיקה כרטיס תשלום, מתפעלת מטבחים ותציע גם שירותי השקעות
חברת שיתוף הנסיעות הסינגפורית גראב כבר לא מסתמכת על פעילותה המקורית, ולמעלה מ־50% מהכנסותיה מגיעים משירות משלוחי המזון שלה ומשירותיה הפיננסיים. על כך מדווח ה"סאות' צ'יינה מורנינג פוסט" שציטט את לים קל ג'יי, מנהל אזורי בשירות משלוחי המזון גראבפוד.
- דוהרת קדימה: סופטבנק השקיעה 1.46 מיליארד דולר בגראב
- דיווח: מיקרוסופט תשקיע 200 מיליון דולר ב-Grab
- טויוטה משקיעה מיליארד דולר ב-Grab
החברה, ששווייה מוערך ב־14 מיליארד דולר, מתכננת להסתמך על השירותים הנוספים כמנועי צמיחה עתידיים. "ראינו הזדמנות להשתמש בבסיס המשתמשים שבנינו דרך שירות הנסיעות ולהציע להם שירותים נוספים. כך הצלחנו להדק את הקשר עם הלקוחות ולמשוך אותם להשתמש בפלטפורמה שלנו", אומר לים.
בנוסף למשלוחי המזון, החברה מתפעלת גם מטבחי ענן, המאפשרים למסעדות פופולריות להשתמש במטבחים במקומות אחרים בעיר וכך להגיע לקהלים נוספים שאינם קרובים לסניף המקורי.
מאז השתלטה בשנה שעברה על פעילות אובר בדרום־מזרח אסיה, גראב הרחיבה את משלוחי המזון לשש מדינות באזור. אלה מונות את אינדונזיה, סינגפור, מלזיה, וייטנאם, הפיליפינים ותאילנד.
שירותי המזון של גראב משרתים אותה גם בגיוס סוחרים אל תוך הפלטפורמה. אלה יוכלו להפוך ללקוחות של השירותים הפיננסיים שהיא מציעה באמצעות גראבפיי, שירות ארנק דיגיטלי. הסוחרים, המתקשים לעתים לקבל הלוואות מבנקים, יבנו לעצמם היסטוריית אשראי בגראב, שתאפשר להם לקבל הלוואות לפתיחת עסקים קטנים. "למעשה, גראב הופכת להיות כלי העצמה כלכלי לבעלי עסקים קטנים", אומר ראובן לאי, מנהל בכיר בחטיבה הפיננסית של גראב.
בשבוע שעבר השיקה גראב את גראבפיי־קארד המאפשר ללקוחות החברה בסינגפור לבצע קניות מקוונות ופיזיות. בכוונת גראב להשיקו בפיליפינים ברבעון הראשון של 2020 ובשווקים נוספים במהלך המחצית הראשונה של השנה.
גראב, שהוקמה ב־2012, התחילה את שירותיה הפיננסיים בתחום התשלומים הסלולריים אך מאז התרחבה לשירותי ביטוח והלוואות. בכפוף לאישורים רגולטוריים, בכוונתה להשיק שירות השקעות בקרנות הון.
למרות שגראב היא הספקית הגדולה ביותר של נסיעות, משלוחי מזון ושירותים פיננסיים בדרום־מזרח אסיה, החברה מתמודדת עם תחרות קשה מצד גוז'ק, בעלת נוכחות חזקה באינדונזיה, השוק הגדול באזור.