אלה המקומות הכי מצולמים באינסטגרם
עפ"י סקר של רשת המלונות אינטרקונטיננטל, מגדל אייפל בפריז הוא האתר שמופיע הכי הרבה באינסטגרם. עוד ברשימה: האופרה של סידני, פירמידת השמש במקסיקו, בורג' חליפה בדובאי, ארמון בקינגהאם בלונדון והסנטרל פארק בניו יורק
סוקרים מטעם רשת המלונות אינטרקונטיננטל בדקו את ההאשטגים המובילים באינסטגרם של 7 יעדי תיירים שתמיד טרנדיים – פריז, שנגחאי, דובאי, סידני, טֵאוֹטִיװַאקַאן במקסיקו, לונדון והעיר ניו יורק – וניתחו אלפי שיתופים במדיה החברתית במשך שבוע כדי לקבוע מי הם חמשת אתרי התיירות המצולמים ביותר בכל אחד משבעת היעדים הללו.
על פי המחקר, מגדל אייפל הוא האתר שמופיע הכי הרבה בעולם באינסטגרם, מופיע ב-53% מכל הצילומים עם ההאשטג #Paris – וב-10% מכלל הפוסטים בעולם.
הבּוּנְד (The Bund) הוא אזור החוף במרכזה של העיר הסינית שנגחאי מופיע ב-44% מכל צילומי ההאשטג של שנגחאי, ו-36% מהצילומים עם ההאשטג של דובאי שנבדקו הכילו צילום של הבורג' חליפה.
אחריו בדירוג נמצאים בית האופרה של סידני, פירמידת השמש (Pyramid de Teotihuacan) בעיר טֵאוֹטִיװַאקַאן במקסיקו ארמון בקינגהאם בלונדון והסנטרל פארק בניו יורק.
אך ככל שהסנטרל פארק הינו יעד פופולרי, הוא עדיין לא סובל מחשיפת היתר הזאת במלואה. לצד ניתוח האינסטגרם, ערך אינטרקונטיננטל סקר מקוון בקרב יותר מ-1,500 תושבי העיר ניו יורק, ובין חמשת האתרים הנוכחים ביותר באינסטגרם מהעיר – יצירת המופת של פרדריק לוו אולמסטד, גשר ברוקלין, פסל החירות, טיימס סקוור ומרפסת התצפית של הרוקפלר סנטר – ושלושה מתוך ארבעה מהמשיבים ענו שהטיימס סקוור הוא האתר עם ההייפ המוגזם ביותר.
יש קשר בין היעדים בהם מבקרים הכי הרבה ואלה שמופיעים הכי הרבה בפוסטים. תיירים יכולים להיות כה ממוקדים בביקור באתרים שמופיעים במדריך הטיולים שלהם, עד שהם מפספסים את היעד כמכלול, וכך מפספסים את החלקים הכי טובים, כך לפחות טענו 60% מהמשתתפים בסקר מרחבי העולם.
"אנחנו מבינים שתיירים מחפשים קשר עמוק יותר למקומות שהם מבקרים", כך אמרה ג'ינג'ר טגרט, סגנית נשיא לשיווק גלובלי בחברת IHG Luxury Portfolio. "יצאנו לגלות ולחגוג מקומות אותנטיים ורגעים שתיירים עלולים לפספס, אך שהם באמת חלק ממה שהופך כל יעד למיוחד. אנחנו רוצים להצית מחדש את תחושת ההיקסמות מהיעדים האובר-מתויירים האלה, ולעודד שיח סביב מה שבאמת הפך אותם לאיקוניים."