מי ישלם למבוטחי הסיעוד של קופ"ח מכבי? ברקת דורש מכלל והפניקס למנות בורר
בינואר האחרון החליפה מכבי את החברה המספקת ביטוח סיעודי לחברי הקופה, כאשר עברה מכלל ביטוח להפניקס. מאז מבוטחים שפונים לשתי החברות נשלחים בכל פעם לחברה השנייה, כששתיהן מתנערות מאחריות. כעת דורש ברקת מכלל והפניקס למנות בורר, שייבחר על ידי מכבי - ויכריע מי אחראי על תשלום כל תביעה
הבלאגן והסבל של מבוטחים רבים בביטוח הסיעודי של קופת חולים מכבי, בעקבות החלפת ספק הביטוח מכלל להפניקס, מגיע לטיפולו של יו"ר רשות שוק ההון משה ברקת.
ברקת הורה היום לכלל והפניקס לקיים הליך בוררות חובה בנוגע למבוטחים, על מנת להסדיר במהירות את התביעות של מבוטחי קופת חולים מכבי, שעברו בעקבות מכרז שהתקיים לפני שנה מחברת כלל להפניקס (מכרז שהושלם בינואר 2019).
- מקס לא מחכה לרשות: מבקשת מידע מלקוחות כדי לשווק ביטוח
- פתרון ברקת למשבר הסיעוד: הרחבת כיסוי דרך קופות החולים
- גם מגדל יוצאת מביטוחי הסיעוד, רק הפניקס נותרה
בשנה האחרונה הגיעו לרשות שוק ההון שורה של פניות ונתונים שמלמדים כי מבוטחי מכבי נתקלו בקשיים רבים בהליך יישוב התביעות, שכן שתי החברות דוחות את התביעות או מעבירות אותן ביניהן, כשכל חברה טוענת כי מקבילתה היא האחראית לתשלום התביעות. סלע המחלוקת הוא, כמובן, מי באמת אחראית מבין השתיים - כשהפרמטר לכך אמור להיות מתי הפך המבוטח לסיעודי: האם לפני ינואר 2019 או לאחר מכן, קביעה שאינה טריוויאלית כלל וכלל.
לאחר שניסיונות קופות חולים מכבי לקדם הליך בוררות ולהביא לפתרון למבוטחים שנופלים בין הכיסאות לא צלחו, הורה כעת ברקת לחברות הביטוח למנות בורר בלתי תלוי שייקבע על ידי קופ"ח מכבי, שהיא בעצם הבעלים של פוליסת הסיעוד עבור חבריה. הבורר יכריע בתביעות המבוטחים ויקבע איזו חברה נושאת באחריות, וזאת במטרה להבטיח שהמבוטחים יקבלו את הפיצוי המגיע להם בהקדם האפשרי.
תגובת מכבי: "דרשנו מינוי בורר כבר לפני חודשים רבים. זאת כדי להבטיח שמבוטח זכאי יקבל את זכויותיו מחברות הביטוח המסחריות. המפקח קיבל אז את המתווה שהציעה מכבי אך החברות דחו אותו. אנו שמחים שהממונה על שוק ההון נענה לבקשת מכבי ופרסם הנחיה גורפת בעניין זה. יש לקוות כי חברות הביטוח יקבלו את ההנחיה כלשונה".
הפניקס בתגובה: "הפניקס מברכת על החלטת הרשות להמשיך לפעול תחת מנגנון הבוררות אשר הוצע על ידי הפניקס עוד בתחילת התהליך ואכן הוכיח את עצמו. לצערנו, היתה זו כלל אשר הגבילה את המנגנון והחילה אותו רק על מקרים בודדים. המשך מנגנון הבוררות הינו צעד חיובי וחשוב אשר יביא למענה מהיר לכל אותם המבוטחים, הממתינים לתשובה ולטיפול הולם".