פייסבוק פיתחה בוט שיענה על שאלות קשות במקומם של העובדים הנבוכים
עם תדמית ציבורית בשפל המדרגה, בפייסבוק חששו שעובדים ישחררו את לשונם במהלך חופשת החג. כדי לחסוך את המבוכה, החברה פיתחה בוט שמאפשר לקבל תשובות שכוללות את עמדת החברה הרשמית על סוגיות בעייתיות עבורה
פייסבוק פיתחה בוט שמיועד לסייע לעובדיה הנבוכים לספק תשובות נוחות לשלל השערוריות בהן היתה מעורבת הרשת החברתית לאחרונה. על פי הדיווח של הניו יורק טיימס אתמול (ב'), התדמית הציבורית של פייסבוק נמצאת בשפל המדרגה, וזה מה שהביא את צוות יחסי הציבור של החברה לבנות צ'טבוט שנועד לעזור לעובדי החברה להסיט ביקורת ולענות לתשובות לשאלות מצד חברים ובני משפחה במהלך החגים.
- האפליקציה הכי חשובה של פייסבוק במלחמתה ברגולציה
- סינגפור אילצה את פייסבוק להוציא הודעת תיקון לפוסט של משתמש
- עובדי NSO נגד פייסבוק: דורשים צו מניעה נגד חסימת חשבונותיהם ברשת החברתית
הכלי, הנקרא "ליאם בוט" מסיבות שהחברה לא הסגירה, עוזר לעובדים להתמודד עם שיחות אודות מחלוקות שונות הקשורות במעסיקם. הבוט הובא לשימושם של עובדים קצת אחרי חג ההודיה, אחרי סיומו של פיילוט שנערך כבר באביב. התשובות נכתבות על ידי צוות מחלקת יחסי הציבור של החברה וברובן מתיישרות עם הצהרותיו הציבוריות של הצוות הניהולי על נושאים כגון חופש הביטוי, התערבות בבחירות ועוד.
כאשר ה "ליאם בוט" נשאל לגבי דברי שטנה, למשל, יש לו כמה תשובות זמינות, כגון: "היא (פייסבוק) שכרה יותר פקחי רשת בכדי להגביר את הפיקוח על התוכן", ו-"רגולציה זה דבר חשוב במטרה להתמודד עם הנושא". הבוט מציע גם קישורים לפוסטים של בלוגים המסייעים לפייסבוק, ובמקרה ומדובר בשאלה טכנית הבוט מציע קישורים לרשימת השאלות השכיחות (FAQ) ומדריכים לבעיות כמו איפוס סיסמת חשבון.
פייסבוק התמודדה עם שורה של משברים בשנים האחרונות, החל מתפקידה ככלי המפיץ דיסאינפורמציה במהלך הבחירות הכלליות בארצות הברית ב-2016, ועד שורה של שערוריות כמו סקנדל פרטיות המידע של קיימברידג' אנליטיקה והמדיניות האחרונה של החברה הנוגעת לפרסום מודעות פוליטיות. מתקפת התקשורת הגרועה שקיבלה החברה הקשתה עליה לגייס עובדים חדשים, והביא לעלייה בכמות העובדים המתעניינים אצל קולגות לשעבר או חברים בתעשייה על אפשרויות עבודה אחרות.
תשובתה של פייסבוק לתרחיש הזה, לפחות לכל מה שקשור בפיוס חברים ובני משפחה של עובדים, היא טכנית בלבד, בצורת הבוט. "העובדים שלנו מבקשים מאיתנו אינפורמציה בכדי לענות על שאלות מחברים ומשפחה בנושאים שנמצאים בחדשות, במיוחד סביב תקופת החגים", מסר דובר של פייסבוק לניו יורק טיימס.