$
בארץ

תוכנית מתאר חדשה לנתב"ג עשויה להפוך את חיי יישובי הסביבה לרועשים

לפי התוכנית שנידונה במועצה הארצית לתכנון ובנייה, יועברו חלק מנחיתות המטוסים בשדה התעופה אל מסלול הנחיתה הצפוני שעד היום פעל רק עד לשעה 23:00 - וזאת עקב מגבלת רעש. התוכנית הועברה להמשך טיפול

תומר הדר 13:5103.12.19

מעבירים את הרעש ממקום למקום: היום התקיים במועצה הארצית לתכנון ובנייה דיון מיוחד בנושא שינוי תוכנית תמ"א המיועדת להקל על עומס נחיתות בנתב"ג. לפי עיקרי התוכנית שהועברה להמשך טיפול, יועברו חלק מנחיתות המטוסים בשדה התעופה ממסלול הנחיתה המערבי (מסלול 12) שמגיע מכיוון הים התיכון אל מסלול נחיתה מס 21 (המסלול הצפוני).

 

 

 

 

נחיתה של מטוס (ארכיון) נחיתה של מטוס (ארכיון) צילום: שאטרסטוק

 

יש לציין כי מסלול 21, שעובר בין היתר מעל ישובים סובבי נתב"ג כדוגמת בארות יצחק פועל כיום עד השעה 23 בלילה ואינו משרת מטוסים בעלי ארבעה מנועים – זאת עקב מגבלות רעש. כעת, למרות מחאות מצד ישובי הסביבה, מסתמן כי המסלול יפעל בעתיד הלא רחוק באופן יותר אינטנסיבי.

 

לפי המועצה הארצית לתכנון ובנייה, העדכון האמור הוא "חיוני לתמ"א שאושרה לפני יותר מ-20 שנה, זאת לאור היקף הפעילות בנתב"ג שגדל מ-7 מיליון למעל 23 מיליון נוסעים בשנה". עוד קובעת המועצה הארצית לתכנון ובנייה כי חשיבות העדכון היא במניעת הרעש החריג באזורים שלא היו תחת הגבלת בינוי וכן בחלוקה שווה יותר של הנחיתות בין המסלול המערבי, עליו עד היום נחתו מרבית הטיסות, לבין המסלול הצפוני שהיה בשימוש מוגבל. זאת, כדי להבטיח את המשך הפעילות השוטפת, היעילה והבטוחה של נתב"ג וכדי להתאים בין הגבלות הבניה סביב השדה ובין הרעש בפועל.

 

יש לציין כי התוכנית אינה סופית, זאת מכיוון שהיא צפויה לעלות לדיונים נוספים לנוכח התנגדויות שיגישו תושבי האזור.

 

x