מזהמים ומפטרים
דיימלר, אאודי וב.מ.וו לא מלקקות דבש בימים אלה. כל אחת מיצרניות הרכב הודיעה לאחרונה על פיטורי כוח אדם
דיימלר, אאודי וב.מ.וו לא מלקקות דבש בימים אלה. כל אחת מיצרניות הרכב הודיעה לאחרונה על פיטורי כוח אדם. אתמול התווספה לכך נבואת זעם מצד בכירי מרצדס כי עד סוף השנה תעשיית הרכב תיאלץ להיפטר מעוד 20 אלף עובדים.
מצב הביש שאליו נקלעה תעשיית הרכב בגרמניה החל לפני ארבע שנים עם פיצוץ פרשת "דיזלגייט", שבמסגרתה התגלה שהיצרניות חורגות בפראות מתקנות הזיהום.
היצרניות נערכות לתקנות חדשות שייכנסו לתוקף בעוד פחות מחודש, ומשמעותן עלויות פיתוח אסטרונומיות של מנועים נקיים. גם העתיד טומן בחובו איומים, כשהדרישה לרכבים אוטונומיים מצריכה גיוס כספים לפיתוח, אבל אין כל ודאות שהקהל הצעיר ירצה לרכוש רכב פרטי. בגרמנית יש מילה: שאדנפרוידה. בעברית: שמחה לאיד.
היצרניות לא העזו לצאת בהצהרות פומביות נגד ערכי איכות הסביבה. הן כן התריעו שאם הלחץ הרגולטורי יימשך, עובדים יפוטרו. גם אם הבעיטה שלהן בבטן הרכה של הכלכלה לא תשיג להן רישיון להמשיך לזהם, לפחות הן יוכלו להתנחם בשאדנפרוידה.