כנס שירות בעידן החדש
מייסדת קבוצת הרכישה "רעות תקני לי": "רציתי להביא ערך מוסף"
רעות לונברג בכנס שירות בעידן החדש של כלכליסט: "העסק הזה מצליח בגלל הגישה שבעלי ואני נקטנו בה מההתחלה. התייחסנו לזה כאל עסק לכל דבר ועניין, לא כאל תחביב או משהו שהוא על הדרך"
"תכננתי לעשות חופשת לידה ארוכה, ללכת ליוגה תינוקות, לשבת בבתי קפה ולעשות את כל מה שאמהות עושות באינסטגרם ובפייסבוק. התפטרתי מהעבודה, יצאתי לחופשת לידה אבל זה לא נראה כמו שדמיינתי. האמהות הגיעה לי באופן לא טבעי, הייתי אבודה וכאן התחיל להתגלגל הרעיון", סיפרה רעות לונברג, מייסדת קבוצת הרכישה "רעות תקני לי" בכנס השירות בעידן החדש של "כלכליסט". "התחלתי להגיד לחברים שאני רוצה להתעסק בשופינג, בתגובה קיבלתי שתיקה רועמת ומבטים מרחמים אבל מזל שהתחתנתי עם הבחור הנכון שהוא יזם בנשמה ואמיץ שאמר לי יאללה, בואי נבדוק את זה ונראה מה זה בעצם אומר".
כך התחיל הסיפור של הקהילה שלונברג מנהלת, שמונה היום, שנתיים מאז הקמתה, 90 אלף חברים בפייסבוק, 9,500 בטלגרם ו-7,300 באינסטגרם. "חיפשנו מה חסר בתחום הזה, איפה אנחנו יכולים להביא ערך מוסף. אנחנו עוסקים בעיקר בהמלצות על מוצרים תוך שיתופי פעולה עם אתרים מחו"ל ומהארץ והחברים שלנו גם מקבלים הטבות בלעדיות. הכל נעשה באונליין, אנחנו מקבלים לינקים מיוחדים שהם מקודדים ואז אם מתבצעת דרכם רכישה נקבל עמלה, כך שאם אני מוכר זה נהדר אבל אם לא זו לא טרגדיה ואני לא מפסידה כלום. לדוגמא, ב-10 ימים אחרונים מכרתי 1,300 סטים של צלחות".
"בנוסף לשירותים האלה שאנחנו נותים לחברי הקבוצה, אנחנו מספקים גם ייעוץ וסיוע למי שפחות מתמצה ברכישות ברשתות הגדולות באינטרנט כמו אמזון למשל. מי שרוצה להבין איך אזמון עובד, איזה משלוח מגיע בחינם לארץ, מה לעשות עם המיסים - אנחנו עוזרים לגשר על כל הפערים הללו".
"אין לי ספק שהעסק הזה מצליח בגלל הגישה שבעלי ואני נקטנו בה מההתחלה. התייחסנו לזה כאל עסק לכל דבר ועניין, לא כאל תחביב או משהו שהוא על הדרך וזה רחוק לגמרי מלהיות מה שמכנים 'הכנסה פסיבית', אנחנו עובדים מאוד ברצינות, מעבר לזה אנחנו באמת רואים את האנשים והקהילה שלנו מעל הכל, הכסף חשוב אבל הוא לא הראשון שעומד לנגד עיננו".