ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

כנס שירות בעידן החדש

"עדויות מצולמות של לקוחות בווידאו - משפרות את ביצועי צוותי שירות הלקוחות"

ראג' סיוואסוברמניאן, מנהל חוויית לקוח ב-Airbnb בכנס שירות בעידן החדש של כלכליסט ושופרסל: "אחד הדברים החשובים ביותר כדי לעודד צוותים לפעולה היא ליצור אצלם אמפתיה. גם כלפי הבעיה וגם כלפי הלקוח"

אליחי וידל 12:0802.12.19

"זירת חוויית לקוח משתנה הולכת ומשנה את פניה בשנים האחרונות. סקרים, משובים וכמויות גדולות של דאטה הפכו לחלק משגרת היום של הצוותים שאחראים על התחום. ואולם, עד כמה שאינטליגנציה מלאכותית וכמויות אדירות של דאטה הופכים לחלק בלתי נפרד מהשגרה שלנו - תמיד חייבים לזכור את חשיבות הרכיב האנושי בכל מה שקשור לניהול חוויית הלקוח", כך אמר הבוקר ראג' סיוואסוברמניאן, מנהל חוויית לקוח ב-Airbnb בכנס שירות בעידן החדש של כלכליסט ושופרסל שמתקיים בתל אביב.

 

סיוואסוברמניאן, שאחראי על תוכנית "קול הלקוח", מנהל חוויית לקוח בחברת שיתופי דירות הנופש הבינלאומית שיתף את באי הכנס בקשיים שבהם הוא נתקל בכל הקשור להעברת קולותיהם של לקוחות החברה לצוותים שאחראים על מתן פיתרונות לבעיות שעולות בחוויית השירות. "כמות הנתונים שמיוצרים בתעשייה כמו שלנו והיכולת של אנשי ניתוח הדאטה ליצור מהם תובנות היא מדהימה. ב-5-10 שנים האחרונות התפתחו כלי אנליטיקה מתקדמים שמאפשרים להוציא מכמויות אדירות של מידע תובנות נפלאות בכל מיני צורות - מטקסטים ועד מצגות. אלא שדווקא בגלל העומס הזה קשה להניע צוותים לפעולה".

 

ראג' סיוואסוברמניאן ראג' סיוואסוברמניאן צילום: אוראל כהן

 

 

במקרים רבים, לדבריו של סיוואסוברמניאן "אתה מייצר דו"ח על בעיות בשירות ומניח אותו בפני הצוות שאחראי לפתרון הבעיה והם אכן מבינים עד כמה הנקודה חשובה והם אפילו נלהבים. אבל בסוף, הם לא עושים דבר כדי לשפר את חוויית השירות. אחד הדברים החשובים ביותר כדי לעודד צוותים לפעולה היא ליצור אצלם אמפתיה. גם כלפי הבעיה וגם כלפי הלקוח. רבים מהעובדים שמפיקים את הדו"חות ומייצרים את התובנות לא מצליחים לעורר תחושה של צורך והנעה לפעולה מצד צוותי חווית הלקוח. הנתונים הופכים למספרים, לגרפים, טבלאות, תזכירים והנחיות - אבל אנחנו לא מצליחים לעורר אמפתיה כלפי הלקוח. ואולם, כאשר מצליחים לעורר אמפתיה זה בדיוק הדבר שמעורר את הצוותים לשנות ולפעול בכיוון הנכון".

 

סיוואסוברמניאן סיפר כי הפיתרון שהוא מצא כדי לעורר אמפתיה מצד צוותי העבודה ב-Airbnb להמלצות של התוכנית "קול הלקוח" שבראשה הוא עומד היה - שימוש בסרטוני וידאו שהלקוחות מקליטים במשובי השירות. בכל פעם שאורח או או מארח של Airbnb פונה לשירות הלקוחות של החברה, הצוות של סיוואסוברמניאן שולח אליו בתוך 48 שעות שאלון שביעות רצון על החוויה. "אנחנו מקבלים בערך 2 מיליון תשובות בשנה לסקר שביעות הרצון משירות הלקוחות ובדרך כלל המידע הזה זורם בצנרת הארגונית ומתמסמס לתוך. הגענו למסקנה שאנחנו צריכים לשפר את היכולות שלנו ב'לספר סיפור'. שאנחנו צריכים להגביר ולשפר את דו"חות התובנות שאנחנו מפיקים עם סיפורים שיפיחו חיים בלקוח שפנה אלינו. יש כל מיני אמצעים לעשות את זה אבל אנחנו בחרנו בכלי הווידאו".

 

לדבריו, הווידאו נבחר כיוון שהוא תופס מקום הולך וגדל בתרבות שלנו, ובזכות הרשתות החברתיות שנירמלו את השימוש בו הוא הופך לשגרתי ויומיומי ונוח. "שילבנו בדוח המשוב שלנו אפשרות להגיב בווידאו וזה איפשר לנו להפיח חיים בדמותו של הלקוח מול צוותי העבודה בחברה. זה גם איפשר לנו לאזן בין השימוש בנתונים יבשים לבין היכולת לספר סיפור בדרך הטובה ביותר. פתאום נוספה לנו שכבה אישית יותר. נשמר אצלנו מאגר עצום של סרטוני וידאו שלקוחות צילמו ומתייחס לשורה ארוכה של בעיות או נושאים בשרשרת שירות הלקוח. כל המאגר הזה נשמר ומתויג על פי מילות קוד ונושאים וכך אם אנחנו רוצים להצביע על בעיה שאנחנו רואים בנתונים - אנחנו יכולים לשלוף קטע וידאו מתאים, סוג של עדות אישית שלו ולגרום לאמפתיה והנעה לפעולה אצל הצוותים שלנו בדרכם לפתור את הבעיה".

x