כנס שירות בעידן החדש
מנכ"ל נמל אשדוד: "נמלים בעולם יתפעלו בעתיד מערכת ממוחשבת של מנופים ללא מנופאים"
איציק כהן ציין בכנס שירות בעידן החדש של כלכליסט ושופרסל, כי לנמל "נכנסות מדי יום כ-4,500 משאיות ביום והכנסנו סדר בכניסתן ויציאתן". משנת 2022 יפעלו עוד שני נמלים אחד באשדוד שני בחיפה, שניהם פרטיים עם אפשרות לעבוד מסביב לשעון
"אנו נמצאים בעדין אחר. השינויים גרמו להסתכל בצורה שונה על עולם הספנות ולחשוב אחרת על שירות", אמר היום (ב') מנכ"ל נמל אשדוד איציק כהן בכנס שירות בעידן החדש של כלכליסט ורשת שופרסל.
לדבריו, "עצם העובדה שענקיות הספנות מגיעות לחיפה ואשדוד ונפתחת תחרות עולמית – לא רק מקומית, אנו מוציאם את עצמנו עוסקים בנושאים שהם הרבה יותר מעיצומים ושביתות. איך אנו מתאימים את עצמנו לעידן הזה? איך אנו מביאים את הטכנולוגיות הכי מתקדמות ומורידים מחירים?".
ענף הנמלים אמור לשנות בקרוב את פניו מקצה אל קלה: אם עד היום 90% מהסחורות נכנסו ויצאו ארק נמלי חיפה ואשדוד הממשלתיים, משנת 2022 יפעלו עוד שני נמלים אחד באשדוד שני בחיפה, שניהם פרטיים עם אפשרות לעבוד מסביב לשעון.
כהן הדגיש כי "הנמלים בעולם חייבים להיות אוטומטיים, עם מערכות מבוקרות כך שהתהליך יהיה הרבה יותר יעיל. זה אומר שהמערכת היא ממוחשבת ותאפשר תפעול של המנופים ללא מנופאים. זה יבטיח עבודה יעילה יותר. עם זאת, זה לא אומר שלא נצטרך עוד מנופאים, אבל הם יעשו עבודות אחרות".
כהן התייחס גם לענף הרכב ולהכנסות ממנו. נכון להיום כמחצית מהמכוניות החדשות שמגיעות לישראל נוחתות בנמל אשדוד, אולם לדבריו, "אין לנו שום עניין בלהפחית את הפעילות בתחום הרכב. נמשיך לתת את השירות בכל עולם הסחורות והמכולות. גם בענף הרכב יש מקום לבצע התייעלות".
בהתייחסו לעומס המשאיות בנמל, הסביר כהן: "נכנסות אלינו כ-4,500 משאיות ביום והכנסנו סדר בכניסתן ויציאתן. הנהג יכול להזמין את הספוט שלו ואם הוא מפספס הוא יכול לעמוד בעמדת המתנה. אנו פורסים את התורים על פני כל היממה. זה מייעל את כל התהליך ומשפר את חווית השירות".
כהן ציין כי נמל אשדוד נכנס לפרויק הקמת תחנת כוח לצורך הפחתת עלויות וגם על מנת להפחית את הזיהום, אמצעים שיסייעו לנמל למשוך אליו לקוחות ולתת שירות יותר טוב.