לאחר סגירת שדה דב: ישראייר רשמה ירידה של 23% ברווח
חברת התעופה סיכמה את הרבעון השלישי של 2019 עם רווח נקי של 11.4 מיליון דולר, למרות הנזק שנגרם לה עם סגירת שדה התעופה בתל אביב; ההכנסות הסתכמו ב-120 מיליון דולר, בדומה לרבעון המקביל; ישראייר מועמדת למכירה על ידי אי.די.בי, שנקבה בשווי של 186 מיליון שקל לחברה
חברת התעופה ישראייר סיימה את הרבעון השלישי של 2019 ברווח נקי של 11.4 מיליון דולר, למרות נזק שהסבה לה סגירתו של שדה התעופה שדה דב בתל אביב שהורידה ב-16% את מספר הטיסות לאילת. החברה פירסמה את הדוחות בסוף השבוע.
- הישראלים מגהצים יותר והרווח של שב"א זינק ב־70%
- דוחות נמלי ישראל: ההכנסות ברבעון ירדו, הרווח זינק ב-21% ל-103 מיליון שקל
- דואר ישראל: הסחר המקוון הקפיץ את הרווח ב-470% ברבעון השלישי
הרווח מייצג ירידה של 23% בהשוואה לרווח של 18 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2018. עם זאת, מדובר בתוצאות יותר מסבירות כשברקע העובדה שהחברה התמודדה עם אתגר לא פשוט, שכן הטיסות משדה דב לאילת היו חלק מהותי מהרווחים שלה. בנוסף, חגי תשרי היו השנה ברבעון הרביעי, בעוד שב-2018 הם היו בעיקר ברבעון השלישי.
מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס הוביל את החברה לצעדי התייעלות עם צמצום של 10% במספר העובדים, שלוו בצמיחה בתיירות הנכנסת לישראל. ההכנסות ברבעון השלישי היו כמעט זהות להכנסות ברבעון המקביל ועמדו על 120 מיליון דולר. ההכנסות מטיסות בינלאומיות היוו את מרבית ההכנסות - 109 מיליון דולר, ואילו התיירות והתעופה הפנים ארצית הניבו הכנסות של 8.4 מיליון דולר.
הרווח הגולמי של ישראייר עמד על 21 מיליון דולר. הרווח התפעולי עמד על 12.8 מיליון דולר, ירידה של 14% ביחס לרבעון המקביל ב-2018.
ישראייר מועמדת למכירה ע"י אי.די.בי שבשליטת אדוארדו אלשטיין, שבדוחותיה הרבעוניים נקבה שוב בשווי 186 מיליון שקל לחברה. יו"ר ישראייר הוא גיורא ענבר שמשמש דח"צ באי.די.בי פיתוח.