אחרי אאודי: דיימלר תפטר לפחות 10,000 עובדים ברחבי העולם
יצרנית מרצדס-בנץ הודיעה על קיצוצים כחלק מתוכנית להפחית עלויות ב-1.4 מיליארד יורו עד 2022. ברקע, מעבר לרכבים חשמליים
דיימלר, יצרנית הרכב הגרמנית שבבעלותה המותג מרצדס-בנץ הודיעה שהיא צפויה לקצץ לפחות 10,000 משרות ברחבי העולם, בזמן שהיא מחפשת מימון למעבר לרכבים חשמליים.
- עצמאים בשטח: יש כאלה שחושבים שפרארי זה לחלשים
- יצרניות הרכב הגרמניות נקנסו בכ-100 מיליון יורו על קרטל פלדה
- הפתעה: מרצדס הכריזה על רכב שטח חשמלי
מנהל כוח האדם בדיימלר, ווילפרייד פורת', אמר לעיתונאים שמספר המשרות שיבוטלו יהיה "באזור החמש ספרות". הצעד מגיע ימים אחדים אחרי שהיריבה, אאודי, הודיעה כי היא צפויה לקצץ 9,500 מתוך 61 אלף משרות בגרמניה, בשל סיבות דומות. דיימלר מסרה שתעשיית הרכב עוברת את "השינוי הגדול ביותר בהיסטוריה שלה".
"הפיתוח לכיוון תחבורה נטולת פחמן דו-חמצני דורש השקעות רבות, ובשל כך דיימלר הודיעה באמצע נובמבר שתשיק תוכנית להעלאת התחרות, החדשנות ולחיזוק ההשקעות", נמסר מהחברה. "חלק מהתוכנית הזאת היא להוריד את העלויות ב-1.4 מיליארד יורו עד סוף שנת 2022 ובין היתר לצמצם את מספר משרות הניהול ברחבי העולם ב-10%".
דיימלר, שמעסיקה קרוב ל-300 אלף איש ויש לה מפעלים ב-17 מדינות ברחבי העולם, הודיעה שהיא תפחית עליות והעסקה "באופן חברתי ואחראי". כולל שימוש ב"תנודות טבעיות" בשוק העבודה. "בנוסף, האפשרות לעבודה במשרה חלקית תורחב, ותוכנית פיצויי פיטורים תוצע בגרמניה במטרה להפחית משרות מנהלה". בנוסף מסרה דיימלר, כי תוכניותיה סוכמו עם מועצת העבודות של החברה, שכוללת גם ייצוג של איגוד העובדים.
יצרניות רכב גרמניות אימצו באיטיות טרנדים של טכנולוגיות חדשניות, בהן רכבים אוטונומיים ומכוניות חשמליות. במקביל, הן סובלות מביקוש נמוך בשוק הסיני, בזמן שמלחמת הסחר בין וושינגטון לבייג'ינג פגעה בצמיחה שלהן.