$
תעשייה ופיננסים

טסקו תעתיק את מודל מועדון הלקוחות של אמזון ונטפליקס

מועדון פלוס החדש של ענקית הקמעונאות מבטיח הטבות בתמורה לדמי מנוי חודשיים וצפוי לפי אנליסטים לעורר "מעורבות רגשית במותג"

שירות כלכליסט 22:2726.11.19

טסקו, רשת הקמעונאות הגדולה בבריטניה, השיקה את קלאב־קארד פלוס - מועדון לקוחות המבוסס על תשלום דמי מנוי חודשיים לשם קבלת הטבות. על כך דיווחה היום סוכנות הידיעות בלומברג.

 

 

 

 

בכך, הרשת מיישרת קו עם המודל של ענקיות קמעונאות אמריקאיות כמו אמזון פריים, קוסטקו ואפילו ענקית הסטרימינג נטפליקס. טסקו היא הראשונה מבין ארבע רשתות הסופרמרקטים הגדולות בבריטניה - סיינסבורי'ס, אסדה, מוריסונס וטסקו - שמציגה תוכנית מנויים מסוג זה.

 

השקת תוכנית מועדון פלוס היא ניסיון להגדיל מכירות על רקע המעבר לקניות מקוונות ותחרות קשה מול הרשתות הגרמניות המוזלות אלדי ולידל. מועדון קלאב־קארד פלוס, שעלותו החודשית היא 7.99 ליש"ט, יאפשר לחבריו לקבל הנחה של 10% על שני סלי קניות בחודש, כאשר שווי כל סל לא יעלה על 200 ליש"ט. בנוסף, הכרטיס יעניק הנחה של 10% על מותגי הבית של טסקו, בהם מותג המוצרים לחיות מחמד טסקו פט, מותג ההלבשה F&F ואביזרי המטבח מסדרת גו־קוק. הטבות אלה יתאפשרו רק בעת רכישה בחנות פיזית.

 

מועדון פלוס יהיה זמין להרשמה לכל אחד מ־19 מיליון החברים של המועדון הקיים, שאותו השיקה טסקו בשנות ה־90 והמבוסס על מודל צבירת נקודות.

טסקו טסקו צילום: AFP

 

למרות שקשה להעריך את עלויות המהלך ואת הביקושים הצפויים, על פי הערכת האנליסט ברונו מונטין, מומחה לקמעונאות אירופית בחברת הייעוץ סנפורד סי. ברנשטיין, "לקוחות שישלמו עבור המנוי יהיו מעורבים רגשית וכלכלית במותג". מונטין אף משווה את המודל החדש של טסקו למנוי לחדר כושר. "ברגע שנרשמתם לחדר כושר ושילמתם עליו, אתם תרגישו את הלחץ להשתמש בו", הוא מסביר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x