ירידה של 18% ברווחי בזק בסיכום הרבעון השלישי
הכנסות הקבוצה הסתכמו ב-2.24 מיליארד שקל, ירידה של 2.3% בהשוואה לרבעון המקביל, הרווח ירד ל-191 מיליון שקל; yes איבדה 7,000 לקוחות אך הצליחה לעבור לרווח; פלאפון גייסה 47 אלף מנויים חדשים; הרווח במגזר הקווי נחתך ב-32%
קבוצת בזק, בניהולו של דודו מזרחי, מסיימת את הרבעון השלישי של 2019 עם רווח נקי של 191 מיליון שקל, לעומת רווח של 234 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של 18.3%.
הכנסות הקבוצה הסתכמו ב-2.24 מיליארד שקל, לעומת 2.3 מיליארד שקל ברבעון המקביל, ירידה של 2.3%. החברה מסיימת עם את התקופה עם רווח תפעולי של 459 מיליון שקל, מול רווח של 429 מיליון שקל ברבעון אשתקד. ה-EBITDA הסתכם ב-940 מיליון שקל, לעומת 976 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2019, ירידה של כ-4%.
בזק מסיימת את הרבעון עם גרעון בהון העצמי של 683 מיליון שקל, לעומת הון של 2.17 מיליארד שקל ברבעון מקביל. הירידה נובעת מההפסד העצום של 1.57 מיליון שקל שאותו רשמה בזק ברבעון הקודם - הפסד זה נבע ממחיקת נכס המס בסכום של 1.16 מיליארד על הפסדי yes, לצד ירידת ערך בשווי פלאפון שהביאה למחיקה נוספת של כ-951 מיליון שקל.
ירידה קודמת בהון העצמי של החברה נרשמה כבר בסוף 2018, אז רשמה בזק מחיקה של 1.6 מיליארד שקל בפעילותה של yes. בעקבות המחיקות עדכנה בזק ברבעון קודם את תחזית הקבוצה לשנת 2019 עם צפי להפסד נקי של כ-1.1 מיליארד שקל, לעומת רווח נקי בסכום דומה של 1.1 מיליארד שקל בתחזית המקורית. באוגוסט הורידה חברת דירוג האשראי מעלות S&P את דירוג החוב של בזק מרמת AA לרמת AA מינוס בשל "המשך שחיקה בביצועים התפעוליים". כמו כן, תחזית הדירוג נותרה שלילית.
Yes מציגה רווח של 15 מיליון אך מספר המנויים ממשיך להישחק
חברת הלוויין מפתיעה ומסיימת את הרבעון עם רווח של 15 מיליון שקל לעומת הפסד של 2 מיליון שקל ברבעון המקביל (ומספר רבעונים הפסדיים אחריו). החברה מציגה רווח תפעולי שעמד על 20 מיליון שקל, אל מול רווח תפעולי של מיליון שקל ברבעון אשתקד.
הכנסות החברה הסתכמו ב-334 מיליון שקל, לעומת 367 מיליון שקל ברבעון המקביל, שחיקה של כ-9%. שירות הטלוויזיה האינטרנטי והמוזל של החברה, STINGTV, לא מכפר על נטישת המנויים בלוויין שמספרם ממשיך להישחק ועמד על 558 אלף, לעומת 565 אלף ברבעון קודם. מדובר בהאצה בקצב אבדן המנויים, שכן רבעון קודם איבדה 3 אלף לקוחות ורבעון מקביל גייסה 2 אלף לקוחות.
ביולי השיקה החברה לראשונה חבילת טריפל משותפת עם בזק בינלאומי הכוללת שירות טלוויזיה, אינטרנט וטלפון ביתי, אך נראה כי המחירים היקרים מנעו מלקוחות חדשים להצטרף. ה-ARPU (הכנסה חודשית למשתמש ) עמד על 198 שקל, בדומה לרבעון קודם אך לעומת 210 שקל ברבעון אשתקד. החברה מציגה תזרים חופשי שלילי שעמד על 40 מיליון שקל, אל מול תזרים שלילי של 54 מיליון שקל רבעון מקביל.
פלאפון מסיימת עם רווח של 18 מיליון שקל וגיוס 47 אלף מנויים
חברת הסלולר מפתיעה גם היא ולמרות המשבר בשוק הסלולר מסיימת את הרבעון עם רווח של 18 מיליון שקל, לעומת רווח של 6 מיליון שקל ברבעון המקביל. החברה מציגה רווח תפעולי של 16 מיליון שקל, מול הפסד תפעולי של 2 מיליון שקל ברבעון המקביל.
ההכנסות צמחו ל-612 מיליון שקל, לעומת 604 מיליון שקל בחודשי יולי-ספטמבר 2018. ההכנסות מציוד קצה הסתכמו ב-166 מיליון שקל, לעומת 155 מיליון שקל ברבעון המקביל. התזרים החופשי עמד על 52 מיליון שקל, אל מול 61 מיליון שקל רבעון מקביל.
מספר מנויי הסלולר צמח ב-47 אלף מנויים ל-2.31 מיליון מנויים נכון לסוף הרבעון, לעומת 2.26 מיליון בתום הרבעון הקודם - המספר מציב את החברה עם נתח השוק השלישי בגודלו. שיעור נטישת המנויים עמד על 7.3% לעומת 9.1% ברבעון השלישי של 2018. ה-ARPU עמד על 65 שקל לעומת 68 שקל ברבעון הקודם.
בזק ממשיכה לאבד מנויים במגזר הנייח
המגזר הקווי מציג רווח של 175 מיליון שקל, לעומת 257 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 32%. מגזר זה ממשיך להוות את ההכנסה העיקרית של בזק, והכנסותיו מסתכמות ב-1.02 מיליארד שקל, לעומת 1.04 מיליארד שקל ברבעון המקביל.
ההכנסות מטלפוניה ממשיכות להישחק והסתכמו ב-259 מיליון שקל, מול 282 מיליון שקל ברבעון המקביל, נסיגה של 8%. בהתאם למגמה העולמית, מספר מנויי הטלפוניה ירד ל-1.74 מיליון לעומת 1.76 מיליון ברבעון קודם. ההכנסה הממוצעת החודשית (ARPU) למנוי עמדה על 49 שקל, בדומה לרבעון קודם ולעומת 51 שקל ברבעון המקביל.
ההכנסות מאינטרנט ירדו ל-393 מיליון שקל, בהשוואה ל-401 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של כ-2%. מספר מנויי האינטרנט ממשיך להציג ירידה ועמד הרבעון על 1.58 מיליון לעומת 1.61 מיליון ברבעון הקודם - 601 אלף מנויים מתוכם בסיטונות. ה-ARPU הקמעונאי עמד על 98 שקל, לעומת 93 שקל ברבעון מקביל.
הרווח התפעולי של בזק הקוויתעמד על 440 מיליון שקל, לעומת 451 מיליון שקל רבעון מקביל, ירידה של 2.4%. ה-EBITDA ירדה מעט ועמדה על 665 מיליארד שקל, לעומת 669 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2018.
בזק בינלאומי מציגה הפסד חד פעמי של 18 מיליון שקל
הפסד חד פעמי מוביל את בזק בינלאומי למינוס רבעוני ראשון: ספקית האינטרנט ושיחות בינלאומיות רשמה ביולי-ספטמבר הפסד של 18 מיליון שקל - בהשוואה לרווח של 20 מיליון שקל ברבעון המקביל. - ההפסד נובע עקב הפרשה של הוצאה חד פעמית בגובה 45 מיליון שקל בעקבות ההסכם הקיבוצי שנחתם השנה. החברה מסיימת את הרבעון עם הפסד תפעולי של 20 מיליון שקל, מול רווח תפעולי של 31 מיליון שקל ברבעון אשתקד.
הכנסות החברה הסתכמו ב-329 מיליון שקל, לעומת 333 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור נטישת המנויים עמד על 7.1% לעומת 5.8% ברבעון המקביל.