ביתן: מכירת הסניפים לויקטורי מסכנת העסקה עם פרש מרקט
הבוקר חשף כלכליסט כי נחום ביתן מכר 5 סניפי יינות ביתן לרשת ויקטורי. פרש מרקט חתמה עם ביתן בחודש שעבר על הסכם לרכישת 7 סניפים וכעת העסקה הזו בסכנה
ההסכם למכירת 5 סניפי יינות ביתן לרשת ויקטורי בניהולו של אייל רביד ובשליטת משפחתו, מציבות את השלמת מכירת הסניפים לרשת פרש מרקט בסכנה. פרש מרקט חתמה עם ביתן בחודש שעבר על הסכם לרכישת 7 סניפים בתמורה ל- 110 מיליון שקל.
- פרשמרקט במו"מ מתקדם לרכישת רשת סופר דוש לפי שווי של 200 מיליון שקל
- הצלחה לפרשמרקט: גייסה 250 מיליון שקל בשלב המוסדי
- פרש מרקט פיצחה את הרווחיות בשוק המזון
בימים האחרונים, נקלעה העסקה עם פרשמרקט לתסבוכת, לאחר שהאחים אמיר גילו כי כמחצית ממכירות סניף כורזין, הן מכירות האון ליין של ביתן. משמעות הדבר, שמכירות החנות הפיזית, שיוותר לאחר השלמת העסקה והעברת הבעלות לפרשמרקט ירדו ב-50%. ביתן הציע לאחים אמיר לבחור חנות אחרת, אך סירב לאפשר להם החליפה בחנות שבחרו בתל אביב.
בעוד הצדדים מנסים להגיע לפתרון, נחתמה העסקה עם ויקטורי שתרכוש 5 חנויות תמורת 63 מיליון שקל. התמורה שישלם רביד, משקפת לכל חנות שווי ממוצע של 12.6 מיליון שקל, בעוד העסקה עם אחים אמיר משקפת לכל חנות שווי של 15.7 מיליון שקל.
על רקע הפער הגבוה בין המחיר שניאותו לשלם האחים אמיר, לעומת זה שהשיג רביד, צפויים השניים לנסות לשפר עמדות. מה שיסייע לאחים אמיר בכך, הוא אחד התנאים המתלים שקבעו כתנאי להשלמת העסקה ולפיו, "לא חל שינוי מהותי לרעה בפעילות הנרכשת עד מועד ההשלמה".
מצוקת האשראי אליה נקלע ביתן, צפויה אף היא לסייע לאחים אמיר שיכולים לסגת מההסכם ולהותיר את ביתן עם מחנק האשראי.