בלעדי לכלכליסט
הרמזור הישראלי החכם גייס 6 מיליון דולר
חברת הסטארט־אפ אקסיליון גייסה את הסכום בסבב גיוס ראשון; בסבב השתתפו, בין היתר, משפחת שמלצר, בעלת השליטה בקבוצת שלמה Sixt, ואריק שטיינברג, לשעבר יו"ר פסגות ואחד המשקיעים הראשונים במובילאיי
- חברת Idomoo גייסה 18 מיליון דולר
- גיוס חמוץ מתוק: איך ישפיע הון סיני על יזמי ישראל?
- חברת Viz.ai גייסה 50 מיליון דולר
התוכנה של החברה היושבת בענן קוראת תובנות תחבורתיות ממצלמות על אוטובוסים, רכבות קלות, ציי רכב של עיריות, מצלמות נייחות וחיישנים. על בסיס הנתונים היא יוצרת תמונה מלאה של התנועה בעיר. הטכנולוגיה של החברה יכולה לשמש תשתית לאגרת גודש דינמית ולכניסת רכבים אוטונומיים לערים.
בשיחה עם “כלכליסט” אמר מנכ”ל אקסיליון אורן דרור כי “עד 2018 התמקדנו בשוק הישראלי בלבד. לאחר מכן הפכנו את החברה לגלובלית, הכנסנו שותפים ובנינו פלטפורמה בענן. חשוב לנו החיבור לרכב אוטונומי שיעזור בחיבור הרכבים לרמזורים. מספר 2 לשעבר בפורד יסייע לנו בכניסה לכל חברות הרכב, ובכיר לשעבר בממשל יעזור לנו במטרופולינים בארה”ב".
טכנולוגיית אקסיליון התפתחה דרך יישומה בעשרות ערים בישראל ובעולם, תוך שיתוף פעולה עם מוסדות אקדמיים. החברה משתפת פעולה עם המכון לתחבורה בטכניון בחיפה, במימון רשות החדשנות, לפיתוח סימולציות תנועה כלל־עירוניות המשפרות ביצועים של גלים ירוקים במרכזי הערים, מפחיתות עומסי תנועה ומאפשרות העדפה אקטיבית ברמזורים של תחבורה ציבורית.
כמו כן, מדווחת אקסיליון כי ברבעון האחרון חתמה על חוזים לרישיונות תוכנה ו־SaaS בהיקף של 7 מיליון דולר, חלקם לתקופה של עשר שנים, ליישום פלטפורמת אופטימיזציית הרמזורים במטרופולינים בארץ ובעולם.
אקסיליון הוקמה ב־2009, ומעסיקה כ־25 עובדים במטה החברה בתל אביב ובשני מרכזי פיתוח בחיפה ובסופיה, בירת בולגריה. מייסדי החברה הם אורן דרור ואילן וייצמן, מנהל הטכנולוגיות שלה.