פיז'ו נפטרת מחטיבת הקטנועים: מוכרת את יתרת אחזקותיה למהינדרה ההודית
הענקית ההודית, שלפני ארבע שנים רכשה 51% מחטיבת הקטנועים PMTC, רוכשת את יתרת האחזקות (49%). פרטים פיננסיים של העסקה טרם פורסמו
שלל השינויים העוברים בימים אלה על תעשיית הרכב העולמית גורמים ליצרני הרכב הגדולים לייעל ולצמצם את היצע המוצרים הקיים. כך, PSA, החברה האם של פיז'ו וסיטרואן מודיעה על מכירתה של PMTC, חטיבת הקטנועים של פיז'ו למהינדרה ההודית.
מהינדרה רכשה 51% מ-PMTC לפני כארבע שנים באמצעות החברה הבת MAHINDRA TWO WHEELED EUROPE. כעת מודיעה הענקית ההודית על השלמת רכישת חטיבת הקטנועים. טרם התפרסם סכום העסקה.
- תערוכת הרכב בז'נבה מוסיפה חשמל לפיז'ו ועוד כוח לפרארי
- פיז'ו חושפת את הדור הבא של דגם 208
- יבואנית פיז'ו וסיטרואן תשווק בסוף 2019 רכב חשמלי סיני; המחיר - סביב 150 אלף שקל
פיז'ו נחשבת לאחת מיצרניות הרכב הוותיקות בעולם, אך לצד יצור המכוניות המשיכה החברה מאז הקמתה לייצר גם אופניים, קטנועים ואפילו מלחיות ופלפליות. פיז'ו הציגה את הקטנוע הראשון שלה בשנת 1898, עוד לפני שהיצרנית הצרפתית החלה לייצר מכוניות באופן המוני.
לפי הצהרתן המשותפת של החברות, מותג קטנועי פיז'ו אינו צפוי להיעלם - מהינדרה תמשיך להשתמש במותג ואף לפתח את הקטנועים בצרפת, זאת לנוכח הוותק והמוניטין של קטנועי פיז'ו. לדברי ז'אן פיליפ אימפרטו, סמנכ"ל מותג פיז'ו, "ההחלטה שהתקבלה על ידי בעלי המניות תבטיח שקטנועי פז'ו ימשיכו להרוויח מהמומחיות של שחקן גלובלי בשוק הרכב הדו גלגלי".
בדומה ליצרני רכב כדוגמת קימקו, מהינדרה מתעתדת לחזק את נוכחותה בשוקי המזרח הרחוק באמצעות קטנועי פיז'ו. עבור PSA, המכירה תאפשר התמקדות בשווקים מערביים שפתרונות התחבורה הנדרשים בהם כבר אינם מבוססים על כלים דו גלגליים, אלא על פתרונות נהיגה שיתופית. כך, PSA מתכננת בקרוב חדירה לשוק האמריקאי באמצעות פתרונות רכב שיתופי.
PSA עצמה פרסמה השבוע את דוחות הרבעון השלישי של 2019, לפיהם רשמה החברה הכנסות בגובה 15.6 מיליארד יורו - עלייה של 1% ביחס לרבעון הקודם. מדובר בעלייה חריגה בענף הרכב בהתחשב במצב השוק באירופה, המאופיין במחסורי מלאי ואובדן הכנסות עקב השקעות עתק בטכנולוגיות הפחתת זיהום אוויר וקשיי יצור. לפי PSA, גובה הכנסות הסקטור האוטומוטיבי (אגפי הרכב) עמד על 11.8 מיליארד יורו ברבעון השלישי - עלייה של 0.1% ביחס לרבעון הקודם. לפי PSA, עיקר ההכנסות נובע מהצגת דגמים חדשים כדוגמת פיז'ו 508 וסיטרואן איירקרוס.