משלוחי המזון הזניקו את הכנסות צ'יפוטלה
המכירות המקוונות של רשת המזון המהיר המקסיקני זינקו ב־88% ברבעון השלישי וההכנסות טיפסו ל־1.4 מיליארד דולר ועקפו את התחזיות; עוד השפיעו על התוצאות החיוביות - התמתנות מחיר האבוקדו וביקוש גבוה למנה חדשה ויקרה
ההימור שלקחה צ'יפוטלה על השקעה במערך המשלוחים ושדרוג פלטפורמות האונליין שלה השתלם. אתמול (ג') דיווחה חברת המזון המהיר המקסיקני על זינוק של 88% במכירות המקוונות ברבעון השלישי של השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ועל עלייה בהכנסות שהגיעו ל־1.4 מיליארד דולר באותה התקופה והתעלו על תחזיות האנליסטים.
- גולדמן זאקס: אלה המניות שכדאי לכם להשקיע בהן השנה
- התחרות בנישת תחליפי הבשר פגעה בצמיחת מקדונלד'ס
- חדשות האוכל: מישלן בניו יורק, אלכוהול בת"א
גורמים נוספים שהשפיעו על התוצאות החיוביות הם התמתנות מחיר האבוקדו — אחד מחומרי הגלם הבסיסיים במנות של צ'יפוטלה — וביקושים גבוהים למנה החדשה והיקרה ביחס לשאר התפריט — קארנה אסאדה.
המכירות המקוונות מהוות כעת 18% ממכירות צ'יפוטלה. בהתאם, ההוצאות על משלוחים ברבעון השלישי היו גבוהות מאלה של הרבעון השלישי אשתקד, אך מהוות כיום שיעור נמוך יותר מההכנסות.
באוגוסט שעבר השיקה צ'יפוטלה את שיתוף הפעולה שלה עם חברת משלוחי המזון המובילה בארה"ב דור־דאש. כדי לשווק את השירות החדש, בתחילת הפעילות הציעה צ'יפוטלה משלוחים חינמיים ללקוחות וספגה את עלויות השילוח שגובה דור־דאש. זאת, נוסף על העמלה שגובה חברת המשלוחים הנגזרת מסכום העסקה.
"עסקי המשלוחים מגיעים עם מחיר מסוים, זו פשוט עובדה", הדגיש מנכ"ל צ'יפוטלה בריאן ניקול בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל".
הצמיחה במכירות בסניפים שפעלו גם לפני שנה עמדה ברבעון השלישי על 11%, נתון גבוה מ־9.3% שחזו אנליסטים לפני פרסום הדו"חות. לפי הערכות FactSet, לאור התחזקות מגמת המכירות המקוונות, בשנה הפיסקאלית הבאה ייחלשו המכירות בסניפים.