$
טיפים ומדריכים

מדריך

כך תכינו את העסק לחגי הקניות בנובמבר

עוד לא הספקתם להתאושש מחודש החגים וכבר עומד בפתח חודש הקניות ברשת - יום הרווקים, בלאק פריידיי וסייבר מאנדיי - הפכו את נובמבר לחודש לחוץ במיוחד במסחר המקוון. כך תכינו את החנות המקוונת שלכם לקראת חג הקניות

דקל סטולרו 16:3923.10.19

הקיץ רק נגמר (רשמית) השבוע, החגים מאחורינו וכבר אנחנו לפני עונת חגים חדשה - חגי הקניות החלים בחודש נובמבר. שופינג איי אל, סינגל'ס דיי, בלאק פריידיי וסייבר מאנדיי הם רק חלק מימי הקניות הרבים שמחכים לנו ממש מעבר לפינה. ימי קניות האלו אומצו בחום על ידי הישראלים וכל שנה הרוכשים עטים על אתרי קניות כדי לנצל וליהנות מהמבצעים הרבים שהרשתות מציעות.

 

לכל הכתבות, הטיפים והסרטים של ערוץ אי-קומרס לחצו כאן

 

על פי נתונים של ישראכרט וחברת ריס משנת 2018, רק בבלאק פריידי וסייבר מאנדיי הייתה עלייה של 40% בקניות אונליין מחו"ל. כלומר, לעומת סוף שבוע רגיל, קניות אונליין של ישראלים באתרים בינלאומיים קפצו פי 2  - ב-101%. כמו כן, הצרכנים הישראלים הוציאו בקניות אונליין בימי הקניות הללו מעל 100 מיליון שקל. משמעות נתונים אלו, הם שהישראלים אוהבים לקנות. ובמיוחד אונליין, בנוחות מהבית, וללא צורך לחפש חנייה בקניון ולעמוד בתור בקופות.  

דקל סטולרו. הישראלים אוהבים קניות ברשת דקל סטולרו. הישראלים אוהבים קניות ברשת צילום: אוראל כהן

 

השיח סביב חגי הקניות יצר מציאות בה צרכנים מודעים למבצעים ואף מתכוננים אליה מבעוד מועד. כשהם מתכננים את מסע הקניות, וממקסמים את זמנם תוך שיטוט במספר אתרים במקביל, כך גם החנויות המקוונות. העסקים צריכים להבטיח שהם מוכנים באותה מידה לשטף מאסיבי של קונים ועדיף שעה אחת קודם, במיוחד כשחגי תשרי כל כך סמוכים לימי הקניות החמים של נובמבר. עולה כעת השאלה – כיצד, אם בכלל, עסקים הפועלים ברשת אמורים להתמודד ולהיערך לקראת חודש הקניות. דן סמג'דה, מנהל השיווק של חברת שוז-אונליין מסביר במדריך הבא:

 

תארגנו את כל המבצעים שלכם

בעוד שהמטרה של חגי הקניות היא למכור כמה שיותר, צריך גם לוודא שעוקבים אחרי המלאים. תקופה זו היא קדחתנית וקצת מטורפת, לכן חשוב להישאר מסודרים כדי שתדע בדיוק מה נמכר וכמה נמכר בכל עת. מומלץ אפילו לארגן את מלאי המוצרים באמצעות גיליון אלקטרוני, וכך ניתן לזהות אילו מוצרים רוצים למכור ובאיזה הנחות.

 

ודאו שאתר שלכם יעמוד בעומס

הכי מתסכל להתכונן, לקנות מלאי, לצלם, לשייף את הלוגיסטיקה ולקרוס ברגע האמת. בדקו את האתר שלכם ושדרגו את התשתיות בהתאם. אם זו פעם ראשונה שהעסק שלכם יעבור את חגי הקניות, תשקלו לפתוח חנות במקביל במרקט פלייס מבוסס, האתר שלכם נפל? תוכלו למכור בפלטפורמה נוספת (כמו אמזון, למשל).  

 

 

נקטו בגישה רב-ערוצית

חשוב להיות במקום בו הלקוחות שלכם נמצאים, כלומר, שימו דגש על מכירות במובייל ובטאבלט. על פי מחקר של חברת StatCounter, מעל 50% מכל התנועה אונליין נעשית דרך המובייל. לכן, אם אין לכם אפליקציה תואמת לאתר כדאי לשקול לפתח אחת כזאת מבעוד מועד או לעשות את ההתאמות הנדרשות לאתר כדי שיעבוד במובייל ובטאבלט ללא בעיות.

 

תבדלו את עצמכם מהשאר

על מנת ללכוד את תשומת לב הקונים בדלו את האתר שלכם מן המתחרים ודאגו להתאים אותו לאלגוריתם של גוגל כך שיעלה ראשון בחיפושים. זכרו כי באונליין מספר המתחרים עולה בצורה משמעותית. כבר לא מדובר רק בחנויות המעצבים מהצד השני של הכיכר, אלא בעולם כולו.

 

דאגו ללוגיסטיקה

חשוב שתיערכו מראש עם מערך תפעול יציב ותומך, הכולל שירות לקוחות מתוגבר וסובלני ומערך משלוחים יעיל. שלבו באתר או באמצעות מיילים גם אזור לעדכון הקונה לגבי המשלוח - היכן נמצא בתהליך, בכל שלב ושלב.

 

הכותב הוא מייסד ומנכ"ל חברת ShoesOnline

בטל שלח
    לכל התגובות
    x