פייסבוק חתמה על הסכם שיתוף תכנים עם ניוז קורפ, מו''ל הוול סטריט ג'ורנל
ההסכם יאפשר לרשת החברתית להציג כותרות של חלק מכלי התקשורת של ניוז קורפ בערוץ החדשות החדש שלה. הכותרות ייבחרו על ידי תמהיל של עורכים אנושיים והאלגוריתם שלה
ניוז קורפ של רופרט מרדוק ופייסבוק חתמו על הסכם שיתוף תכנים שיאפשר להציג כותרות של חלק מכלי התקשורת של ניוז קורפ בערוץ החדשות החדש של הרשת החברתית. בין היתר יוצגו בו כותרות של הוול סטריט ג'ונרל וערוצי מדיה אחרים השייכים לדאו ג'ונס כמו גם של הניו יורק פוסט, כך הודיעו החברות.
- צוקרברג קורא ליותר חופש ביטוי - מתנגד לצנזורה ברשת החברתית
- צוקרברג לעובדי פייסבוק: "בואו ננסה לא לעצבן יותר את אליזבת וורן"
- "כוונות מרושעות": סין גירשה עיתונאי של וול סטריט ג'ורנל
ערוצי מדיה נוספים צפויים להצטרף ליוזמה החדשה של פייסבוק כגון: הוושינגטון פוסט, באזפיד ניוז, וביזנס אינסיידר, כך נמסר ממקורות המקורבים לנושא לוול סטריט ג'ורנל. גם הניו יורק טיימס ניהל מגעים עם פייסבוק, אך לא ידוע אם הושג הסכם.
העמלות שתשלם פייסבוק נעות ממאות אלפי דולרים בשנה לערוצי המדיה הקטנים יותר ועד מיליונים אחדים עבור הגדולים יותר. "אנשים רוצים לקבל חדשות ברמה גבוהה בפייסבוק", כך אמר מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל החברה. "אני נרגש מכך שתהיה לנו ההזדמנות לכלול עיתונות עטורת פרסים מהוול סטריט ג'ורנל (וערוצי מדיה נוספים של ניוז קורפ) באגף החדשות שלנו".
פייסבוק רצתה לכלול בפיד שלה תכנים של יותר מ-200 כלי תקשורת שונים, אך הציעה לשלם רק לכרבע מהם, כך על פי מקורות הג'ורנל.
ההסכם עם ניוז קורפ יאפשר הצגת כותרות של כלי התקשורת השונים וביניהם הוול סטריט ג'ורנל, ברונ'ס, מרקט-ווטש, פייננשל ניוז ומנשן גלובל, כמו גם הניו יורק פוסט. אלה יופיעו באגף החדשות של פייסבוק, עם קישורים לאתרים.
חלק מכלי התקשורת האלה דורשים מנוי בתשלום. כך למשל עבור משתמשים שאינם מנויים לוול סטריט ג'ורנל - הקישורים מפייסבוק יובילו את הגולש לעמוד ובו דרישה להרשמה כמנוי. לא ברור אם פייסבוק תקבל עמלה על כל מנוי שיירשם דרכה ואם כן, מה היקפה.
גם לאפל יש הסכם שיתוף תכנים עם הוול סטריט ג'ורנל כמו גם עם מגזינים מובילים. בהסכם עם אפל מקבלת החברה כ-50% מהכנסות המנויים שנרכשים דרך אפליקציית News + שלה. היקף העמלה הביא כלי תקשורת מובילים כגון הניו יורק טיימס והוושינגטון פוסט לוותר לגמרי על שיתוף פעולה עימה.
הכותרות שיופיעו בפייסבוק ייבחרו על ידי תמהיל של עורכים אנושיים והאלגוריתם שלה. עם זאת, ערוץ החדשות המובילות (Top News) ובו כותרות בעלות עניין חדשותי ייבחרו על ידי העורכים האנושיים בלבד. כנראה תוצאה של הביקורת הרבה שפייסבוק ספגה על תפעול יוזמות המדיה הקודמות שלה שלפעמים קידמו תוכן מזויף או חמור מכך - שקרי.
הצעירים צורכים חדשות ברשתות החברתיות
על פי מחקרי שוק רבים בשנים האחרונות, התברר שחלק ניכר מהצעירים בגילאים של עד 35 נוטים לצרוך חדשות דרך רשתות חברתיות. ככל שהגילאים צעירים כך עולה אחוז המשתמשים במדיה החברתית כמקור לחדשות. עם זאת, פייסבוק ניסתה כבר כמה מודלים לפרסום חדשות דרכה וכולם נכשלו - אם בגלל שערוצי המדיה לא קיבלו תמורה הולמת מפייסבוק וחברות אינטרנט אחרות או בגלל שהפרסומים לא מוינו באופן יעיל ונתנו גם מקום לפייק ניוז.
לפייסבוק גם היה בעבר צוות עורכים אנושיים שהיה אחראי על פרסום חדשות - אך החברה חיסלה את היוזמה ופיטרה את כל הצוות זמן קצר לאחר שהוקם. כיום החברה מסתמכת על שותפים חיצוניים שבודקים את אמינות הפרסומים ומספקים ציון לחדשות. עם זאת לא ברור אם פרסומים בעלי ציון נמוך מוסרים או פשוט מקבלים חשיפה נמוכה יותר.