$
חדשות טכנולוגיה

מנכ"ל סיילספורס ניסה לרכוש את טוויטר, אך ויתר בגלל "סימן משמיים"

מארק בניוף רצה להפוך את הרשת החברתית לפלטפורמה לתקשורת בין עסקים ולקוחותיהם, על אף התנגדות בעלי המניות והיועצים שלו. ואולם, בדרכו לפגישה בה סגר מימון לעסקה, קרה דבר שדחף אותו לביטול התוכנית השאפתנית

רפאל קאהאן 11:5816.10.19

סיילספורס ניהלה מגעים לרכישת טוויטר לפני כשלוש שנים - כך מגלה מנכ"ל ענקית שירותי ניהול הלקוחות, מארק בניוף. המהלך המפתיע התבצע על אף התנגדות משקיעי ויועצי סיילספורס - ובניוף שינה את דעתו ועצר את העסקה מסיבות מפתיעות בפני עצמן. 

 

לפי דיווח של CNBC, בניוף היה משוכנע בחזון שילוב טוויטר בסיילספורס, וסבר שהרשת החברתית תהפוך לכלי מרכזי לחיבור בין עסקים ולקוחותיהם. ואולם, כשיצא יום אחד בדרכו לפגישה בה היה אמור לסגור את המימון לרכישת הרשת החברתית, החליק על המדרכה ופצע את רגלו.

 

שינוי כיוון מפתיע. בניוף שינוי כיוון מפתיע. בניוף צילום: בלומברג

 

 

"הדם לא הפסיק לטפטף לי מהרגל גם בזמן הפגישה, כאשר הייתי עסוק בלהעביר את הרעיון לחברות המימון", סיפר בניוף בספר חדש שפרסם. "חשבתי לעצמי שאולי מדובר בסימן שאני צריך לוותר על הרעיון". זאת, לדבריו, למרות שהיה מאוהב בתוכנית רכישת טוויטר ובמה שיכולה היתה להניב.

 

בניוף ידוע כמבקר חריף של תחום המדיה החברתית; הוא השווה פעם את פייסבוק ליצרנית סיגריות בגלל שהיא מיישמת טכניקות שמקשות על המשתמשים להפסיק את השימוש בה. לדבריו גם לטוויטר יש את הבעיה הזו.

 

 

בניוף גם ביקר בחריפות את מנכ''ל טוויטר, ג'ק דורסי, על התנגדותו להצעת חוק שממסה חברות עשירות בסן פרנסיסקו לטובת מימון סיוע לחסרי בית בעיר. "למרות שווי שוק של כ-50 עד 60 מיליארד דולר, הם עדיין לא תומכים במלכ''רים שמטרתם לסייע לחסרי בית וכן לתכניות סיוע", אמר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x