אותרו סדקים ב-38 מטוסי בואינג NG 737
המטוסים הפגועים קורקעו עד לביצוע התיקונים; רגולטור התעופה האמריקאי הורה על ביצוע הבדיקות במאות מטוסים; בחברות תעופה ברחבי העולם ייבדקו מעל 1,900 מטוסים
עוד דיווח לא סימפטי יוצא היום (ה') מבואינג בנוגע לכשירות המטוסים שלה. ענקית התעופה האמריקאית עדכנה שחברות תעופה ברחבי העולם המחזיקות במטוסים מדגם NG 737 איתרו סדקים ב-38 מהם באופן שדרש תיקון והחלפת חלקים.
- רגולטורים בוחנים "גורמי בהלה" העלולים לפגוע בתפקוד הטייסים של הבואינג 737 מקס
- המערכת שהיתה עשויה למנוע את התרסקות המקס 737
- דיווח: בואינג הגיעה להסדר ראשון בפרשת ההתרסקות באינדונזיה
החששות מסדקים הובילו לפתיחת סדרה של בדיקות במאות מטוסים, בהוראת רגולטור התעופה האמריקאי. בסך הכול נבדקו עד כה 810 מטוסים, ובסבירות גבוהה תידרש בדיקה במטוסים נוספים ברחבי העולם.
כל המטוסים שבהם אותרו הסדקים קורקעו עד לביצוע התיקונים – כך לפי הודעה שיצאה מבואינג ומכמה מחברות התעופה המעורבות. ב-5% מהבדיקות מדובר בסדקים בחלק המכונה Pickle fork, המחבר בין גוף המטוס לכנפיים, ותפקידו לווסת את הכוחות החזקים שפועלים על אזור זה במטוס.
ה-737 NG הוא הדור השלישי של מטוס ה-737, וזה שקדם למטוסי ה-737 מקס. דגמי המקס מקורקעים כיום מתוקף החלטות רגולטוריות של רשויות תעופה ברחבי העולם, בעקבות התרסקות מטוסי בואינג מדגם זה, באתיופיה ובאינדונזיה, תוך פחות מחצי שנה. בשתי התאונות נהרגו 346 בני אדם.
אתמול קרקעו חברות סאות'ווסט איירליינז האמריקאית (Southwest Airlines) ו-Gol Linhas Aereas מברזיל לפחות 13 מטוסי 737 NG שברשותן, בעקבות הוראה דחופה של הרגולטור בארה"ב לבצע בדיקות. מינהל התעופה הפדרלי (FAA) מסר בשבוע שעבר למפעילות מטוסים אמריקאיות שעליהן לבדוק 165 מטוסי 737 NG ישנים יותר. אמריקן איירליינז ויונייטד איירליינז מסרו מוקדם יותר השבוע שלא גילו סדקים כלשהם במטוסים שלהן.
סוונתי סית', אנליסט בחברת ריימונד ג'יימס, כתב היום שהממצאים מבדיקות המטוסים עלולים לגבות "עד 4% מהפעילות של חברות התעופה בין אמצע אוקטובר לאמצע דצמבר". לדבריו, מטוסים עם סדקים "עלולים להיות מוצאים משירות לעד 60 יום". ה-FAA מסר בשבוע שעבר שהבדיקות יחפשו אחר "סדקים במיתרים החיצוניים הימני והשמאלי, במבנה השלד וברצועות האל-כשל".
בסה"כ מכסה ההוראה 1,911 מטוסי 737 NG בארה"ב.