בעקבות חשיפת כלכליסט
סמוטריץ': נבחן מחדש האיסור על רכיבת אופנועים בנת"צים החדשים
שר התחבורה: נבחן עם המשטרה בימים הקרובים את האפשרות לקיים ניסוי לבדיקת בטיחות הרכיבה באופנועים בנתיבי התחבורה הציבורית הבינעירוניים
יומיים לאחר חשיפת כלכליסט כי דווקא אופנועים וקטנועים שאמורים להיות חלק מהפתרונות לפקקי התנועה, לא יורשו לרכב בנתיבי התחבורה הציבורית בכביש החוף ובנתיבי איילון, הודיע היום (ו') שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' כי ההחלטה תיבחן מחדש.
- שיעמדו בפקק: דווקא אופנועים וקטנועים מחוץ לנתיבי התחבורה הציבורית החדשים
- אופנועים סיניים חדשים בארץ: זולים בכ-25% מהאירופיים והיפניים
- המכסים על אופנועים אמריקאיים חתכו את רווחי הארלי דיווידסון ב־19%
"בימים האחרונים קיבלתי פניות רבות של בעלי הרכב הדו-הגלגלי בתמיהה מדוע לא מתאפשר להם לנסוע בנתיבי התחבורה הציבורית הבינעירוניים", כתב השר בעמוד הפייסבוק שלו. "הוצגו בפניי גם תוצאות ניסוי מוצלח שערכה משטרת ישראל בשיתוף משרד התחבורה שאישר נסיעת אופנועים בנתיבי תחבורה ציבורית. מאחר ואין לי שום רצון לפגוע בציבור נהגי האופנועים בישראל קיימנו במשרד ביום רביעי דיון מקיף בנושא".
סמוטריץ' כתב כי "הניסוי המוצלח המדובר היה בנת"צים עירוניים שבהם הנסיעה מוגבלת למהירות עירונית ובאופן טבעי נמוכה יותר. הנת"צים הבינעירוניים הם עניין שונה מהותית הן בהיבט הבטיחות, למשל אוטובוסים הדוהרים במהירות בנת"צים בינעירוניים יתקשו לראות את האופנועים. כל פגיעה במהירויות הללו היא הרבה יותר קטלנית, והן בהיבטים של תנועה, כאשר קטנוע נוסע 70-80 קמ"ש הוא יכול מאוד לעכב את התנועה בנתיב.
"כמו כן הובאה לידיעתי מדיניות אי האכיפה של המשטרה כנגד בעלי אופנועים שנוסעים בשולי הכביש בכדי לעקוף פקקים. יש בכך היגיון מסוים מאחר ובשוליים נהג האופנוע הרבה יותר דרוך והרבה יותר זהיר ויכול להיות שזה פתרון מספק. הבנתי גם שברוב מדינות אירופה מאפשרים לרכב דו-גלגלי ליסוע בנתיבי תחבורה ציבורית. ובכל זאת, אתם יודעים, יש קצת הבדל בטמפרמנט ובתרבות הנהיגה בין הנהג האירופי לנהג הישראלי".
לסיכום גילה שר החבורה כי "בסיומו של הדיון הנחיתי לבחון מחדש את ההחלטה ואף לבדוק את האפשרות לצאת, בתאום עם משטרת ישראל, לניסוי נוסף בנת"צים הבינעירוניים כפי שנעשה בנת"צים העירוניים בהצלחה. החלופות הללו ייבחנו בימים הקרובים ואני מבטיח לעדכן ברגע שתתקבל החלטה. אין לאנשי המקצוע במשרד התחבורה ולי שום עניין לפגוע בנהגי האופנועים. להיפך. ההחלטה הנוכחית התקבלה בשל הרצון לשמור קודם כל על בטיחותם וחייהם".