אינוביד משיקה כלי אנליטיקה בשיתוף חברת הסטרימרים Roku
החברה הישראלית, שמפתחת כלי מדידה וניתוח פרסומות בווידאו, חברה ליצרנית האמריקאית כדי להנגיש יותר מידע למשווקים על בסיס מסדי הנתונים של השתיים. הכלי יאפשר לאסוף נתוני צפייה והתאמה אישית גם ממשתמשים ללא טלוויזיה חכמה
חברת אינוביד (Innovid), שמפתחת כלי ניתוח פרסום בווידאו, משיקה כלי מדידה בשיתוף חברת הסטרימינג האמריקאית Roku. מוצר האנליטיקה החדש יאפשר הבנה מעמיקה יותר של תדירות פרסומות לפי אזורים גיאוגרפיים על גבי הפלטפורמה של רוקו, כמו גם בטלוויזיות שאינן מחוברות לאינטרנט.
המוצר ייבדק בתחילה בקמפייני פרסום של חברות גדולות כמו ענקית התקשורת Verizon, ובהמשך יורחב לכל פלטפורמות ה-OTT הקיימות. הפיתוח יתבסס על 30 מיליון המשתמשים הרשומים של רוקו, וכן מאגר צרכני הפרסומות האינטראקטיביות (OTT) של אינוביד המונה יותר מ-75 מיליון בתי אב. החיבור בין שני מאגרי הנתונים צפוי לספק למשווקים תובנות בהירות יותר בנוגע להקצאת המשאבים שלהם בפלטפורמות כמו זו של Roku או של מפיצי תוכן אחרים.
"יותר ממחצית מהקהל של רוקו הם אנשים שעוברים משירות טלוויזיה ישן של כבלים, לסטרימינג מבוסס רשת", מסרה אליסון לוין, סמנכ״לית מכירת שטחי פרסום ואסטרטגיה ברוקו. "כשמשווקים עוקבים אחר הצופים מהטלוויזיה הליניארית לטלוויזיה החכמה, הם זקוקים לכלים שיסייעו להם להעריך מה החפיפה בין הקהלים, ומה מידת הנוכחות שלהם על המסך״.
״אנחנו מקלים על משווקים את תהליך חיבור הקהל מהטלוויזיות המסורתיות הישנות לאלה החדשות והחכמות״, מסרה ג'סיקה הוג, מנהלת תחום מדידה ואנליטיקה באינוביד. "היכולת למדוד טווח הגעה ותדירות במסעות פרסום שמופעלים בטלוויזיה ליניארית וגם בפלטפורמות כמו רוקו, מעניקה למפרסמים תמונה ברורה יותר המאפשרת להם הקצאת משאבים יעילה יותר והגעה לתוצאות עסקיות טובות יותר״.
אינוביד הוקמה ב-2007 בידי צביקה נטר, טל חלוזין וצחי זגדון, והיא מעסיקה 220 עובדים, מתוכם 75 בישראל. היא מנטרת ומנתחת פרסומות וידאו עבור מותגים גדולים כלוראל, דיסני, רד בול, טויוטה, Bank of America, מקדונלד'ס ועוד. בנוסף, עובדת החברה עם ספקי תוכן מובילים, ביניהם Hulu ,Fox פלטפורמות פלייסטיישן, אקסבוקס ועוד. בספטמבר רכשה אינוביד את חברת הרולנס בכ-30 מיליון דולר, ובינואר גייסה 30 מיליון דולר מגולדמן זאקס.