דיסקונט, ישראכרט ומוביט-פנגו נתנו פטור מעמלות תיקוף, וזכו במכרז התשלום בתחבורה הציבורית
משרד התחבורה יחסוך כ-100 מיליון שקל מדי שנה, סכום שהציבור שילם אותו באמצעות כרטיסי הרב קו. למכרז ניגשו גם בנק לאומי בשיתוף ort טכנולוגיות, שופרסל בשיתוף פארה הנורווגית, ופיסנטרה (רב-קו און ליין)
ועדת המכרזים ברשות הארצית לתחבורה ציבורית בחרה אתמול (ד') בשלושה מתמודדים שיפעילו את אפליקציות תשלומי הנסיעות בתחבורה הציבורית. הזוכים הם בנק דיסקונט בשיתוף חברות סלופארק והופאון, ישראכרט, חברת תסת"צ - בנק הפועלים (ביט) בשותפות עם מוביט ופנגו.
ברשות לתחבורה ציבורית טוענים ששלוש החברות הללו "הגישו את ההצעות האטרקטיביות ביותר מבחינה כספית". ממידע שהגיע לכלכליסט עולה שהחברות הסכימו לגלם אפס עמלות תיקוף.בהצעות שלהן, מה שאומר שמשרד התחבורה יחסוך כ-100 מיליון שקל מדי שנה, סכום שהציבור שילם אותו באמצעות כרטיסי הרב קו שהיו ושיש ברשותו.
עוד השתתפו במכרז בנק לאומי בשיתוף ort טכנולוגיות, שופרסל בשיתוף פארה הנורווגית, ופיסנטרה (רב-קו און ליין). בשלב הבא במסגרת ההליך, הרשות הארצית לתחבורה ציבורית תבחן את יכולות המערכות באינטרגרציה מול מערכות התשלום.
במסגרת המכרז ניגשו שישה מתמודדים שהתבקשו לספק אפליקציות שיאפשרו תכנון טוב יותר לנוסעי התחבורה הציבורית, זאת באמצעות הנגשת מידע קיים לנוסעים. המתמודדים התחייבו להעמיד מרכז שירות לקוחות לטובת משתמשי התחבורה הציבורית.
בנוסף נקבע במכרז כי החברות לא יעשו שימוש במידע הנאסף מנוסעי התחבורה הציבורית, ללא אישור, בין השאר לטובת פרסום.
לפי נתוני משרד התחבורה ב-2018 הוציא הציבור כ-3 מיליארד שקל על נסיעה בתחבורה הציבורית. עליהם שילמה המדינה עמלת סליקה. בעזרת שימוש באפליקציה יוכלו הנוסעים לחסוך כסף, כשהתשלום יהיה בשיטת פוסט פייד (תשלום לאחור). מה שיביא את הקץ לרכישת מנויים מיותרים כשחיזוי הנסיעות החודשי היה באחריות הנוסע.
אמיר אסרף, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית: "ההתמודדות של חברות מהגדולות במשק במכרז מוכיחה שהעתיד בכבישים נמצא בתחבורה הציבורית".
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ הוסיף: "התחבורה הציבורית היא האתגר הגדול של משרד התחבורה בשנים הבאות, בהקמת תשתיות ומערכים, ובשיפור השירות בזמינות, נוחות ואמינות. כניסת היישומון של התחבורה הציבורית, הינה חלק ממהפכת התחבורה הציבורית".