עדיקה מרחיבה את הפעילות בארה"ב
החברה תשכור מחסן בניו ג'רזי שאליו תעביר את המלאי מהמפעלים לטובת השוק האמריקאי. דדי שוורצברג, מנכ"ל עדיקה: "מהלך כזה אמור לחתוך את ההוצאה הלוגיסטית לפחות בחצי"
חברת האופנה המקוונת עדיקה מאיצה פעילות מעבר לים. ברבעון הראשון של השנה הקימה עדיקה אתר סחר שמוכר לשוק האמריקאי והאירופאי והשקיעה בהקמה כמיליון שקל, וכעת היא מרחיבה את הפעילות בארה"ב.
כדי לייעל את זמני השילוח ולהוזיל את העלויות הלוגיסטיות חתמה עדיקה על הסכם עם חברה שיש לה מרכז הפצה בניו ג'רזי שאליו תעביר את המלאי שמגיע מהמפעלים בסין. מתחילת השנה בחנה החברה את כמות החבילות שמוזמנות מארה"ב וכעת הגיעה להבנה שיהיה לה יותר כלכלי להשכיב מלאי במחסנים בניו יורק מאשר לשלח את החבילות מישראל.
בעדיקה לא מוסרים מהי כמות המלאי שנשלחת לארה"ב בכל יום אך ניתן להניח כי מדובר במאות חבילות שנשלחות מדי יום ללקוחות אמריקאיות, שכן עבור עשרות חבילות בלבד לא כלכלי לשכור מרלו"ג בארה"ב. כיום רכיב ההוצאה על שילוחים מכביד על עדיקה שכן היא משלחת באמצעות חברת השילוח הבינלאומית DHL עד לבית הלקוח, מה שכרוך בתשלום גבוה יחסית.
"מהלך כזה אמור לחתוך לי את ההוצאה הלוגיסטית לפחות בחצי", אמר ל"כלכליסט" דדי שוורצברג, מנכ"ל עדיקה. "יש הבדל בין שילוח מניו ג'רזי לבין שילוח מתל אביב. אנחנו בוחנים עכשיו פיתוח אופטמיזציה בין המרלו"ג התל אביבי לזה בניו ג'רזי. יכול להיות שיהיו מקרים של מחסור במלאי בניו יורק שיהיה כדאי ללנו לשלוח חבילה מישראל כדי לא לפספס לקוחה".
עד כה, ההוצאות הלוגיסטיות שחקו את הרווחיות של עדיקה, וכעת העלויות וגם זמני ההגעה לבית הלקוח אמורים להחתך ב-50%.
במקביל, עדיקה מקימה חנות פופ אפ בלב שכונת הסוהו במנהטן שתפעל בתקופת הכריסמס וחגי הקניות בלאק פריידי וסייבר מאנדי. עדיקה משכפלת בניו יורק את האסטרטגיה לפיה פעלה בישראל, של חשיפת הלקוחה למותג עדיקה באמצעות סינרגיה בין אתר המכירות לחנויות פופ אפ.
במנהטן תפתח החברה חנות על שטח של 250 מ"ר ברחוב הקניות ברודוי ליד חנויות של מותגים בינלאומיים בהם מאק, בלומינגדיילס, נייקי, זארה, ועוד. אמנם המטרה של החברה היא לנצל את תקופת החגים האמריקאים ולתמוך באתר, אך לא יהיה מופרך להניח כי אם החנות תתגלה כרווחית תיבחן החברה להפוך אותה לקבועה, כפי שעשתה עם חנויות פופ אפ בישראל. יחד עם זאת, הריטייל בניו יורק נמצא בתקופת שפל, כך שקשה בשלב זה להעריך מה תהיה רמת ההצלחה של החנות.
"המטרה בפתיחת החנות היא לחזק את המותג האינטרנטי. זו פעילות שתומכרת אונליין", מסביר שוורצברג. "בחרנו בדרך כזו להחדיר את עדיקה, כדי שיראו את המוצר ואת החויה. החנות תהיה מושקעת עיצובית כדי להראות