פייסבוק מפתחת משקפי AR שיהוו תחליף לסמארטפון
הפרויקט, שנקרא Orion, מתנהל מזה כשנתיים ולאחרונה גויסה עבורו חברת לוקסוטיקה, בעלת מותג ריי באן; פייסבוק מתכננת שהמוצר יאפשר מענה לשיחות, תצוגת פיד, הזרמת מידע ויזואלי ועוד. המשקפיים אמורים להגיע לשוק בין 2023 ל-2025
- דיווח: אפל מבצעת בדיקות פנימיות למשקפי AR מבוססי אייפון
- פחות חכם, יותר זול: גוגל חשפה דור חדש לגוגל גלאס, משקפי AR לארגונים
- מיקרוסופט חשפה את הולולנס 2, מנסה לטרוף את הקלפים במציאות המוגברת
הפרויקט מכונה Orion, והשותפות מגיעה רק לאחר שנים של עבודה בשל קשיים טכניים בהם נתקלה פייסבוק: לפי מקורות CNBC, מקווה הרשת החברתית ששיתוף הפעולה עם לוקסוטיקה יזרז את הפיתוח התקוע. המטרה היא שהמשקפיים יוכלו להחליף לחלוטין סמארטפונים: לבצע מענה לשיחות, להציג תצוגה עילית של מידע על מה שרואה הגולש, ולהזרים תוכן ויזואלי ישירות לפיד. כדי לשלוט במשקפיים, מנסה פייסבוק לפתח סייענית קולית, בצירוף מתקן קלט דמוי טבעת שיעביר פקודות למשקפיים ויוכל גם לזהות מחוות ידיים.
לפי מקורות CNBC, הפרויקט הוא אחד מהיעדים העיקריים של מנכ''ל פייסבוק, מארק צוקרברג - עד כדי כך, שביקש מראש תחום החומרה ברשת החברתית, אנדרו בוסוורת', להעניק לו קדימות על פני כל פרויקט אחר.
עד כה פייסבוק עסקה במרץ בתחום המציאות המדומה דרך חטיבת אוקולוס שלה. אך כמו חברות טכנולוגיה נוספות, הגיעה למסקנה שהתחום הזה עדיין נישתי מדי לשוק הצרכני הגלובלי.
לוקסוטיקה עצמה אינה שחקן חדש בתחום. חברת האם של מותגי אוקלי, פרסול ועוד סדרה ארוכה של מותגי יוקרה בתחום משקפי השמש והאופטיקה, כבר שיתפה פעולה בעבר עם גוגל בפיתוח אחד הדורות הקודמים של גלאס, משקפי ה-AR המושמצות של ענקית האינטרנט. בזמנו היא סייעה גם בהקמת מערך ההפצה והשיווק שלהם, כך שהניסיון שלה עשוי להתאים מאוד לשאיפות של פייסבוק בתחום.