$
פרסום ושיווק

מסע ההתרחבות של פוקס מגיע לאירופה

לכלכליסט נודע כי קבוצת האופנה בשליטת הראל ויזל מנהלת משא ומתן לקבלת זיכיון לשיווק והפצה של מותגי הספורט נייקי ופוטלוקר במדינות אירופה, שנתיים אחרי שקיבלה את הזיכיון למותג בקנדה. בשנתיים האחרונות שמה פוקס דגש על הרחבת פורטפוליו המותגים שלה לעולמות הספורט ועל התרחבות בינלאומית

אורנה יפת 20:0016.09.19

פוקס עם הפנים לחו"ל. אחרי קנדה, קבוצת האופנה מנהלת משא ומתן לקבלת זיכיון למותג נייקי גם במדינות אירופה, כך נודע ל"כלכליסט". ככל הידוע, מדובר במדינות שבהן נייקי ופוטלוקר לא פעילות כיום ואין בהן זכיין למותג. הפעילות הבינלאומית של קבוצת האופנה הוגדרה על ידי הנהלת פוקס כאחד ממנועי הצמיחה העתידיים של החברה.

 

 

 

בעל השליטה ומנכ”ל פוקס הראל ויזל מוביל את האסטרטגיה העסקית של הקבוצה שמטרתה התרחבות. פוקס קיבלה ב־2014 את הזיכיון לשיווק והפצה של המותג נייקי בישראל. הקבוצה מפעילה בישראל 22 חנויות נייקי.

חנות נייקי בפריז. בישראל הזיכיון לא בלעדי, בקנדה כן חנות נייקי בפריז. בישראל הזיכיון לא בלעדי, בקנדה כן צילום: בלומברג

 

 

פוקס אינה נהנית מבלעדיות על נייקי בישראל, אך מנגד, אין שום גוף קמעונאי אחר שיש לו כיום זיכיון לנייקי, וזאת לאחר שפוקס השתלטה על הפעילות הקמעונאית של מותג הספורט. בעבר הפעילות כן הופעלה על ידי כמה זכיינים שונים, ובהם גוטקס מותגים בבעלות ג'ואי שוובל, קובי סקאל, חברת ונדום בבעלות משפחת פולק וריטיילורס, שהיתה בבעלות דובי שניידמן ורוני ורטהיימר ולימים נרכשה על ידי קבוצת פוקס. כשנייקי ריכזה את הפעילות בידי פוקס בלבד, היא גם פעלה להעביר לידיה את הפעלת חנויות האאוטלט של המותג בישראל. חנויות אלה הן היחידות שאינן מופעלות באמצעות פוקס.

 

גדלה בקנדה

 

בנובמבר 2017 הרחיבה פוקס את פעילות נייקי וקיבלה מהחברה הבינלאומית את הזיכיון הבלעדי להפעלת חנויות נייקי בקנדה. נכון להיום, הקבוצה מפעילה בטורונטו שבע חנויות של המותג הבינלאומי. קבוצת האופנה חתמה על לוקיישנים לפתיחת חמש חנויות נייקי נוספות בטורונטו שיוקמו עד 2020.

 

על פי התוכנית האסטרטגית של פוקס, בין שנת 2020 ל־2021 עתידה הקבוצה לפתוח ארבע חנויות נייקי במונטריאול וחנות נוספת באוטווה שבקנדה. בשנים שלאחר מכן ועד 2022 עתידה פוקס להרחיב את פעילות המותג עם שש חנויות נוספות בקנדה, שלוש באדמונטון ועוד שלוש בקלגרי. המותג נייקי נמכר גם באתר הסחר של הקבוצה, טרמינל איקס, וכן בחנויות להנעלת ספורט.

 

הראל ויזל מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס הראל ויזל מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס צילום: שוקה כהן

 

זה רק ספורט

 

בשנתיים האחרונות שמה קבוצת האופנה דגש על הרחבת פורטפוליו המותגים שלה לעולמות הספורט. ב־2017 היא קיבלה את הזיכיון לרשת נעלי הספורט האמריקאית Foot Locker, וכפי שעשתה עם אמריקן איגל ומותגים בינלאומיים נוספים, פרסה פוקס את פוט לוקר במהירות גדולה יחסית. בשנה הראשונה לכניסת המותג לישראל נפתחו 17 חנויות, ובתוך שנתיים הורחבה הפריסה ל־50 חנויות בקניונים ברחבי הארץ.

 

אלה מצדם מדווחים כי פוט לוקר הפכה לאחת מרשתות הקמעונאות היותר מצליחות בפורטפוליו המותגים של קבוצת האופנה. בשנת 2020 תרחיב פוקס את רשת הנעלת הספורט ל־60 חנויות. הכנסות חברת ריטיילורס, שאחראית לפעילות מותגי הספורט נייקי ופוט לוקר בתוך קבוצת פוקס, עמדו בשנת 2018 על 23 מיליון שקל, הכנסות גבוהות משמעותית מאלה של יתר החברות־הבנות בקבוצה.

 

בהתאם לאסטרטגיית ההתרחבות בחו"ל, לצד המותג נייקי, פוקס מפתחת גם את פעילות מותג הסבונים ומוצרי האווירה ללין בקנדה. בפורטפוליו של פוקס 17 מותגי אופנה, תשעה מהם מותגים בהסכמי זיכיון בינלאומיים. הקבוצה מפעילה כ־700 חנויות בישראל.

 

פוקס נסחרת לפי שווי של 1.48 מיליארד שקל, ומבין קבוצות האופנה הציבוריות ניכר כי ההתרחבות מסייעת לה להתמודד עם משבר האופנה. הקבוצה סיימה את הרבעון השני של 2019 עם צמיחה של 50% בהכנסות, שהסתכמו ב־647 מיליון שקל.

 

הרווח הנקי צמח ב־40% והסתכם ב־59.5 מיליון שקל. המכירות בחנויות זהות של מותגי האופנה ואופנת הבית של פוקס עלו ברבעון ב־%2.9, צמיחה שעיקרה בעיתוי חג הפסח. אך בהתבוננות חצי־שנתית, שמנטרלת את השפעת העונתיות ואת עיתוי חג הפסח, מכירות החנויות הזהות של מותגי האופנה של פוקס ירדו ב־%1.3, בדומה לירידה שנרשמה בכלל השוק.

 

מפוקס נמסר בתגובה: "אנחנו חברה ציבורית, וכאשר יהיו דברים לפרסם, נפרסם בצינורות המקובלים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x