חברת Milkit חתמה על עסקה עם סטארבקס בגרמניה
החברה פיתחה מערכת שמסייעת במזיגה מדויקת של חלב, ומסוגלת לצמצם הוצאות תפעול עבור בתי קפה. העסקה מתמקדת ב-140 סניפים בגרמניה, עם אפשרות להרחבה עתידית אל מיקומים נוספים
- חברת Lumen גייסה 8.5 מיליון דולר למדידת חילוף חומרים
- טאבולה תקים מרכז פיתוח בירושלים
- ספוטיפיי רכשה את Soundbetter שמייסדיה ישראלים
המערכת שפותחה בחברה מתחברת לשקית חלב גדולה של בין 15-10 ליטר ומוזגת לכד ההקצפה את הכמות המדויקת של החלב הנדרש.
בשיחה עם כלכליסט במרץ השנה הסביר בלנק: "מזיגה מדויקת מאפשרת לחסוך לפחות 8% מצריכת החלב, ויש עסקים שמדווחים על חיסכון של 15%. בבית קפה שמוזג 100 ליטר ביום, המשמעות של 5% חיסכון היא 150 ליטר חלב בחודש שנחסך. בנוסף אנחנו מורידים ב-85% את האשפה שנוצרת, כי אנחנו משתמשים בשקית גדולה יותר, שמגיעה לגודל אגרוף בסיום התהליך, בניגוד לעשרות קרטוני חלב ביום. גם השלכות החיסכון עצומות: מכמות האוכל שהפרה אוכלת, דרך הגזים שהיא משחררת ועד המשאית שמובילה פחות חלב".
סטארבקס גרמניה נמצאת בבעלות קבוצת Amrest שלה יותר מ-2,200 חנויות ברחבי אירופה, ביניהן יותר מ-400 סניפים של רשת בתי הקפה האמריקאית בשמונה מדינות. מילקיט גייסה עד כה 1.5 מיליון דולר והמוצר שלה כבר נמצא בשימוש רשת קרלטון בתל אביב, בסניפים הגלובליים של רשת מקס ברנר ובסניפי ארומה תל אביב.