חברת Trigo גייסה 22 מיליון דולר
החברה פיתחה פלטפורמה להפעלת חנויות ללא קופה, שדומה לאמזון Go ומתבססת על כלי ראיית מכונה מתקדמים. את סבב הגיוס הובילה קרן Red Dot Capital והשתתפו בה Vertex Ventures Israel ו-Hetz Ventures
- חברת Lumen גייסה 8.5 מיליון דולר למדידת חילוף חומרים
- קרן Remagine Ventures גייסה 35 מיליון דולר
- ספוטיפיי רכשה את Soundbetter שמייסדיה ישראלים
המערכת של טריגו דומה לזו של אמזון GO, ומאפשרת רכישה בחנות ללא מעבר בקופה. מערכת ראיית המכונה שלה עושה שימוש בבינה מלאכותית כדי לזהות את המוצרים שנאספים על ידי צרכנים בעודם בחנות. טכנולוגיית מיפוי סביבה תלת ממדי מותקנת בחנויות פעילות ומאפשרת לצרכנים לדלג על ההמתנה בקופות, ולהימנע מסריקת מוצרים.
הצרכנים יכולים לשלם בצורה אוטומטית על ידי כרטיס אשראי או באמצעות מזומן: במסלול של "רכישה מזוהה״ הצרכן מזדהה בכניסה לחנות על ידי כרטיס או אפליקציה של המותג, מה שמאפשר לקמעונאי ללמוד על העדפות הקנייה שלו. במסלול ״רכישה בלתי מזוהה״, הצרכן נכנס לחנות ללא זיהוי וביצוע הקנייה ותשלום מכל סוג נעשה לקראת היציאה מהחנות, בעמדת תשלום שאינה דורשת את סריקת המוצרים.
מוקדם יותר השנה נחשך כי רשת המרכולים הבריטית טסקו תפעיל פיילוט של חנות ללא קופה באמצעות הטכנולוגיה של טריגו. מהחברה עצמה נמסר כי יש לה שיתוף פעולה עם מספר קמעונאי מזון בינלאומיים מובילים כולל קמעונאים אירופיים וקמעונאי המזון הגדול ביותר בישראל – רשת שופרסל, שתטמיע את הטכנולוגיה ב-280 חנויות בחמש השנים הקרובות.
ברק סלומון, שותף מנהל ב-Red Dot Capital מסר: ״אנחנו מאמינים שצוות ה-Computer Vision של טריגו הוא מוביל עולמי. יהיה הראשון לפתח את הטכנולוגיה, להטמיע אותה ברחבי העולם ולשחרר את הפוטנציאל האדיר של מהפכה אמיתית בקמעונאות המזון. עבר זמנו של תהליך סריקת הברקודים הידנית של כל מוצר ומוצר בקופה. הטכנולוגיה של טריגו עתידה לעזור לחנויות הפיזיות להחיות מחדש את חווית הקנייה בחנות ולשמור על תמצית החוויה הקמעונאית רלוונטית".