ועידת לונדון
מנכ"לית חברת התיירות Talma: "נגיע ליום שבו הטיסות יוצעו חינם"
איה מגן אמרה בוועידת Mind the Tech של כלכליסט בלונדון, כי "מחקרים רבים חוזים ש-60% מהתפקידים המסורתיים בשוק העבודה יעלמו, אבל אנחנו חושבים שסוכני הנסיעות הם חלק מ-40% האחרים"
״אם לא שמעתם עלינו אתם לא היחידים״, אומרת איה מגן, מנכ״לית חברת התיירות הישראלית Talma בוועידת Mind the Tech של כלכליסט בלונדון.
"אבל אנחנו חברת התיירות הגדולה בישראל. עשינו זאת באמצעות כמה רכישות ומיזוגים, אחד מהם, שיכפיל את גודלנו, יושלם עד סוף השנה. אנחנו גם החברה היחידה בתחום בישראל שיש לה טק-האב בתחום התיירות; ובין אם אתם מודעים לכך או לא, לפחות חצי מכם השתמשו בשירותים שלנו כדי להגיע לכאן״.
מגן מסבירה את השינויים בחלו בעולם התיירות בעקבות מהפכת המידע: ״היום אנו חשופים להרבה יותר אינפורמציה מבעבר ועלינו לקבל הרבה יותר החלטות. כל החלטה כזו מספקת לעולם נקודת מידע. מחקרים רבים חוזים ש-60% מהתפקידים המסורתיים בשוק העבודה יעלמו, אבל אנחנו חושבים שסוכני הנסיעות הם חלק מ-40% האחרים.
״סוכני הנסיעות המסורתיים שאלו שאלות כמו ׳לאן אתה רוצה לנסוע, היכן תרצה להתאחסן׳ ואם הם יסודיים מאוד גם ׳איזו מכונית תרצה לשכור׳. תפקיד הסוכן היום הוא לחבר את הנקודות שהזכרתי קודם - אנחנו קוראים לזה החיבור בין AI ל-HI, אינטליגנציה אנושית. לא מדובר רק באיסוף מידע, אלא גם בחיבור ובהתאמה של כל המידע הזה וקונקטיביות היא המפתח.
״אז מה אנחנו יכולים לדעת מהמפגש הראשון עם הנוסע? ראשית איזה סוג של טייל אתה, לאיזו מטרה אתה נוסע. אנחנו רוצים להיות נוכחים לכל אורך המסע שלך והמסע מתחיל מבחינתנו ברגע שאתה יוצא לשדה התעופה. אז נרצה להציע לך תחבורה גם לשם למשל. ואם אנחנו מספקים לך את התחבורה נוכל להודיע לשדה מתי תגיע, לספק לך כניסה ללאוג׳, תחבורה למלון בנחיתה וכו׳״.
מגן סיימה בתחזית מעניינת לגבי תחום התייירות, ומשווה, במפתיע, בין תיירות לקפה: ״דמיינו כיצד התחום הזה יכול להתאים לאטסרטגיה של חברת הקפה נספרסו - הם מורידים את מחיר המכונות כדי להפוך אותך ללקוח קבוע שלהם. אני מאמינה שגם בתחום התיירות אנו עומדים להגיע ליום שבו מחירי הטיסות ירדו משמעותית, אולי אפילו יוצעו לך בחינם, בהתאם לאיזה סוג של נוסע אתה״.