$
פרסום ושיווק

אלקטרה באמזון: תנסה להיות קניון של מותגים תחת חנות אחת

אלקטרה תגבה מכל בית עסק החל מ-99 שקל, ובנוסף 15% מהמכירות, ותשלום נפרד עבור שירותי לוגיסטיקה

אורנה יפת 18:1511.09.19

אלקטרה מוצרי צריכה משנה מודל, וכעת היא מנסה לגייס עסקים שרוצים לפעול באמזון תוך שהיא מציעה להם למכור מוצרים דרך החנות שלה ולא לפתוח חנות עצמאית.

 

לפני כחודש השיקה החברה את weforce, מודל עסקי לפיו החברה תספק את כל השירותים לחברות ועסקים שירצו להקים חנות באמזון, ואלה ישלמו לה עמלה. כעת, טוענים באלקטרה כי 99% מבעלי העסקים לא מעוניינים בפתיחת חשבון באמזון, ולכן אלקטרה מציעה את עצמה כחנות שתיקרא אלקטרה מרקט ואשר תמכור מגוון מוצרים ולא רק את המותגים שלה.

 

"ברגע שהובהר לנו שרוב רובם של בעלי העסקים הקטנים והבינוניים חוששים להיכנס לאמזון ולפעול באופן עצמאי, היינו חייבים לעשות חשיבה מחדש. לשכוח את כל המודלים שהכרנו עד היום בעבודה עם אמזון ולהמציא מודל חדש שיענה בצורה מיטבית על הצורך של בעלי העסקים בישראל", אמר אלי ונטורה, מנהל תחום האי קומרס באלקטרה.

 

 

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה צילום: אוראל כהן

 

לפורמט זה יתרונות וחסרונות. היתרון מבחינת הספק שהמודל הזה חוסך לו זמן וכסף אך לצד זאת, יש חסרונות. אם בעמוד של אלקטרה יש פידבק שלילי על אחד המוצרים, והחנות נסגרת, כל המותגים נפגעים. על כך אמר ונטורה לכלכליסט: "אנחנו לא נאפשר לזה לקרות. יש לנו מחסן ואנחנו דורשים מכל הספקים לשלח אלינו את הסחורה מראש למרלו"ג כך שלא נגיע למצב שיש לנו מחסור באתר של אמזון".

 

חסרון נוסף מבחינת הספק הוא שלמרות שלא פתח חנות עצמאית, הוא יידרש לאותן עמלות שאלקטרה קבעה במודל הקודם שאותו ביקשה לבצע - ה- weforce ומדובר בעמלות לא זולות. אלקטרה תגבה מכל בית עסק החל מ-99 שקל, ובנוסף 15% מהמכירות, ותשלום נפרד עבור שירותי לוגיסטיקה

בטל שלח
    לכל התגובות
    x