$
חדשות טכנולוגיה

ממוניות לפינטק: אובר מפתחת פלטפורמת הלוואות לנהגים

החברה צפויה להציע מוצרים פיננסיים לנהגיה, ביניהם הלוואות קצרות טווח ואף שכרה בחודשים האחרונים מאה עובדים המתמחים בתחום; ואולם, נהגי החברה ותומכיהם הגיבו בזעם; לראייתם, אם תשפר אובר את תנאי הנהגים ומשכורתם, לא יזדקקו להלוואותיה

רפאל קאהאן 15:3509.09.19

אובר צפויה להציע מוצרים פיננסים כגון הלוואות קצרות טווח לנהגים שלה - כך דיווח אתר recode; החברה הודיעה במערכת המסרים הפנימית של הנהגים שהיא בונה "מוצר פיננסי חדש" והפיצה סקר בנושא ביניהם.

 

 

אובר כבר ערכה ניסויים באספקת שירותים פיננסים בעבר; ב-2016 חנכה פיילוט שהעניק לנהגים בקליפורניה ודטרויט מקדמות לרכישת מונית, תוכנית שסייעה למשוך נהגים לשירותיה. בנוסף, השיקה כרטיס אשראי במיתוג שלה בשיתוף ויזה, וארנק דיגיטלי.

 

מתרחבת לפינטק. אובר מתרחבת לפינטק. אובר צילום: yahoo

 

 

מוצר ההלוואות הוא פרויקט משמעותי יותר; החברה שכרה בחודשי הקיץ כ-100 עובדים בעלי ניסיון בפינטק, כדי שיבחנו ויפתחו את שירותיה בתחום. לפי דיווח של טקראנץ', מעבר להלוואות שואפת החברה להשיק גם תוכנית שותפים, מוצרים שיסייעו להגביר את הנאמנות למותג ואולי אף מוצרים בנקאיים. 

 

ואולם, השקת פלטפורמת הלוואות היא מהלך שונה, שעשוי להיתקל בביקורת קשה בקרב נהגים ונבחרי ציבור כאחד. החברה מנהלת מאבקים ברחבי ארה"ב לשמירה על תנאי הנהגים כפי שהם, על אף דרישות לשיפורים ולהעלאת שכרם. בניו יורק, למשל, אולצה החברה (ולצידה, גם ליפט) לשפר את תנאי הנהגים, ורבים הקולות שקוראים לה לספק לנהגים גם זכויות סוציאליות של עובדים מן המניין.

 

"במקום להציע לנו הלוואות, עדיף שהם יעלו את התשלום שהם משלמים לנו", אמר מוסטפה מקלד, אחד ממובילי המחאה נגד אובר וחבר ועד נהגי אובר בסן פרנסיסקו. לדבריו אין לו צורך בהלוואה אך גם אם כן - לא היה נותן אמון בהצעה של אובר.

 

 

 

ספקית ההיסעים לא ממציאה מוצר חדשני: חברות רבות בארה"ב נוהגות לאפשר לשכירים שלהן לקחת הלוואות בריביות שנעות בין 6% ל-36%, לפי נתוני הוול סטריט ג'ורנל. בנוסף ישנן לא מעט חברות פיננסיות שכבר מציעות הלוואות ומקדמות לנהגי תחבורה שיתופית עבור תיקונים, ביטוחים וכיסוי הוצאות של כלי הרכב שלהם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x