הנשק הסודי של לאומי בפיי: ועדי הורים
בניסיון לחזק את השימוש באפליקציית התשלומים פיי, בנק לאומי מציע 500 שקל מתנה לוועדי הורים שיאספו דרכה כסף
עם פתיחת שנת הלימודים מנצל בנק לאומי את ההזדמנות לחזק את כוחה של האפליקציה שלו, פיי (לשעבר "פפר פיי"), ומשיק מבצע שנועד לוודא שאת איסוף הכספים לוועד הכיתה או הגן, יבצעו ההורים דרך האפליקציה שלו. לאומי מציע 500 שקל במתנה לכל קבוצת איסוף כספים של 20 חברים לפחות שתוקם דרך פיי, כשהכסף יתווסף לקופת הוועד. אם יהיה מדובר באלף קבוצות כאלה, העלות עבור לאומי תסתכם בחצי מיליון שקל בסך הכל - עלות זניחה בהתחשב בכך שמשמעותה עשויה להיות 20 אלף הורדות נוספות לאפליקציה.
- למה הבנקים הגדולים בישראל רוצים להיות דנמרק ושבדיה
- האם אמיר ירון יזוז לפי הביט?
- שובר השוויון שיבטל את הצורך בכרטיסי האשראי
האפשרות לאיסוף כספים קבוצתי קיימת בכל שלוש אפליקציות התשלום של הבנקים - ביט של הפועלים, פייבוקס של דיסקונט ופיי של לאומי. פייבוקס היא המזוהה ביותר עם אפשרות זו. פייבוקס היא גם האפליקציה היחידה שבה אין חובה להעביר את הכסף לחשבון הבנק של הלקוח, אלא הוא יכול לבחור מבין שלוש אפשרויות לקבלת הכסף: השארת הכסף בחשבון פייבוקס לשימושים עתידיים; משיכת הכסף דרך זיכוי של כרטיס האשראי; או העברת הכסף לחשבון.
בשנתיים האחרונות פיי של לאומי בולטת במבצעיה האגרסיביים, שמטרתם להזניק את היקף ההורדות של האפליקציה. בין השאר הציע לאומי כרטיס זוגי לסרט או ארוחה במקדונלד'ס ללקוחות שיעבירו כסף באמצעות האפליקציה. אלא שביט של הפועלים נותרה בראש היקף ההורדות - מבלי להציע תמורה עבור השימוש - ואחריה פייבוקס.
החיסרון העיקרי של פיי הוא שאם לקוח של פפר - הבנק הדיגיטלי של לאומי - הוריד אותה, האפליקציה מקושרת מיד לחשבונו, וכל העברת כספים בפיי תתבצע מחשבון הבנק הדיגיטלי. מדובר במצב בעייתי עבור חשבונות שיתרת הזכות שלהם בעו"ש אינה גבוהה מספיק, שם העברת הכספים תגרור ריבית חובה. לחילופין, תידרש העברת כספים מחשבון בנק חיצוני של הלקוח לחשבון פפר טרם ביצוע ההעברה.
בנק לאומי משקיע כסף כדי לשכנע אנשים להשתמש באפליקציה חינמית היא שעבור הבנקים, האפליקציות נועדו לשמש אמצעי תשלום חלופי ומתחרה וביום מן הימים גם מתחרה לכרטיסי האשראי ישראכרט ומקס שבנק הפועלים ולאומי נפרדו מהם במסגרת חוק שטרום.
מטרתם של הבנקים היא לנטר את הרגלי השימוש והצריכה של לקוחותיהם, כדי להציע הצעות ערך משלימות כמו הלוואות או כדי לשתף פעולה בעתיד עם ענקיות טכנולוגיה בינלאומיות כמו גוגל ואפל, ולסחור במידע.