בין אם בוחרים לשכור או לקנות רכב, מוטב לדעת שעולם הרכב עובר שינויים מידי שנה, ולכן כדאי להעמיק את הידע בתחום ולבצע בחירה מושכלת
בשיתוף Rego Marketing05.09.19שוק הרכב הישראלי עושה לא מעט כותרות לאחרונה, ולו בשל מחירי הדלק, חברות הליסינג, הרכבים האוטונומיים והחידושים האחרונים בתחום. במאי השנה (2019) פורסם כי רוב דגמי הרכבים המשווקים בארה"ב יגיעו לישראל בייבוא סדיר, כשהמשמעות היא שהיצע הרכבים יהיה גדול יותר בעבור הצרכנים והתחרות בענף תהא אף היא גדולה יותר.
כיום, חברות ההשכרה מציעות מגוון רכבים, החל מרכבי יוקרה ועד לרכבים מסחריים. רוב החברות מציעות לצרכנים הצעות דומות, מה שהופך את בחירת חברת ההשכרה למאתגרת לעיתים. מכאן, חשוב להבין לאילו חברות מוטב לפנות, איך עובדת ההשכרה ללקוחות עסקיים וכיצד נוכל לבצע החלטה מושכלת. כדי לקבל תמונה מלאה בתחום, פנינו למנכ"ל חברת SUNCAR, אייל גדיש, ושאלנו אותו כמה שאלות שיסייעו לנו לשפוך אור על הנושא.
הלקוח הוא האדם החשוב ביותר
יש לא מעט חברות להשכרת רכב בארץ, כשצרכנים רבים כבר מזמן הבינו את מכלול היתרונות הטמונים בשירותי ההשכרה. חברת SUNCAR היא אחת החברות המובילות בארץ בתחום השכרת הרכבים. היא הוקמה בשנת 1973, ומאז הצליחה למצב את עצמה כחברה פופולארית, אמינה ומקצועית במיוחד בענף הליסינג, טרייד אין, השכרת רכבים ומכירת רכבים. לצד חברת SUNCAR, ניתן למנות עוד לפחות 5 חברות מתחרות, כשכולן מציעות לצרכן דגמים ייחודים של רכבים שונים, הן עבור מכירה והן עבור השכרה. "החברה מאוד ותיקה ומכירה היטב את רצונות ורגישויות הלקוחות" מספר לנו גדיש.
אבל מה מייחד דווקא את חברת סאן-קאר מבין כולן? "היכולת להתאים את המוצרים והשירותים בהתאם לדרישות, כשהמוצרים והשירותים תפורים לצרכים המשתנים. כמו כן, אנו דוגלים במכירת רכבים משובחים ומושבחים בלבד, עם שירות אפטר סייל שרק מי שעבר דרכו מבין את הערך הרב המופק מרכישה בסאן-קאר, וזה אלמנט שמשאיר את המתחרים רחוק מאחור" הוא טוען, ומוסיף, "כארגון השואף להיות הטוב ביותר אנחנו למדים כל יום איך להיות טובים יותר, נגישים יותר ומהירים יותר. המיקוד שלנו להוביל את חווית השירות כבר 46 שנים מוכיח את עצמו כל שנה מחדש".
הרשת מונה 5 סניפים ברחבי הארץ, שניים מהם ממוקמים בתל אביב, והשלושה הנותרים שוכנים בחיפה, ירושלים ונתניה. אחד האלמנטים החשובים שהחברה שמה לנגד עיניה הוא כל מה שקשור בלקוח וצרכיו, שכן באתר החברה מתנוסס המשפט שחור על גבי לבן: "הלקוח הוא האדם החשוב ביותר בעסק שלנו", ובהמשך גדיש מפרט לנו על כך בתשומת לב יתרה.
שירותים לצרכן הפרטי
השינויים והתמורות בתחום הרכבים הביאו לתהליכי מכירה שונים בקרב לא מעט סוכנויות, ביניהן גם חברת SUNCAR. בשונה מהעבר, כיום השכרת רכבים הפכה לתחום רחב במיוחד, ואף די שכיח בקרב צרכנים רבים, ולפיכך סוכנויות רבות מעניקות לא מעט שירותים לצרכנים, מה שמוביל אותנו לשאול את מנכ"ל סאן-קאר שאלה הנוגעת למסלולים שהחברה מציעה לצרכן הפרטי.
תשובתו של גדיש התייחסה לשני רבדים, כשאחד מהם, למרבה ההפתעה, קשור למכירת רכב. גדיש מספר כי החברה עוסקת במכירת רכבים במגרשי המכירה שלהם בתל אביב ובירושלים, שכן מדובר על רכבים חדשים 0 ק"מ ורכבים מצי ההשכרה והליסינג שלהם.
"במגרשים יש מגוון רחב מאוד של כל סוגי הרכבים מרכבי מיני וסופר מיני, דרך קומפקטיים ומשפחתיים, ג'יפונים, מיני-וואנים, רכבי מנהלים וגם רכבים מסחריים" הוא מפרט על סוגי הרכבים המוצעים למכירה ומוסיף: "הרכבים במגרשים מטופלים ומתוחזקים ברמה מאוד גבוהה, עבודה לפי מפרטי הטיפול של היצרן ונהלי תחזוקה מחמירים שנצברו ב 46 שנות פעילות". תהליך מכירת הרכב בסוכנות הרכבים של גדיש, הוא תהליך עם לא מעט תשומת לב אישית, "זהו תהליך חווייתי של הקשבה והתאמת הרכב לצרכי הלקוח בלבד, ולא עפ"י 'יעדי החברה' כמקובל לצערי ברוב המגרשים בארץ" הוא מספר.
צילום: pixabay
מכאן, בהחלט ניתן לומר שחברת סאן-קאר אינה רק סוכנות להשכרת רכבים אלא שהיא מהווה "בית לקניית רכב" כפי שמתאר בפנינו גדיש. "יש לנו אלפי לקוחות שמחליפים רכב עפ"י שיקול דעתם, ומבצעים עסקאות טרייד אין, כך שאין צורך בהתעסקות מיותרת במכירת רכב באופן עצמאי, השירות והיחס שאנו מעניקים משאירים חווית קנייה טובה, כך שתמיד ירצו לחזור אלינו" הוא טוען ומוסיף: "100% השקעה בלקוח מוכיחה את עצמה שוב ושוב".
לצד מכירת הרכבים, שמה של חברת סאן-קאר הולך לפניה, ולו בשל העובדה שהיא מוכרת בשוק כחברה אמינה להשכרת רכבים וליסינג בארץ. כחלק מחוויית השירות, החברה מאפשרת ללקוחות לבצע את השכרת הרכב באמצעות האינטרנט, מה שמקל על הלקוח באופן ניכר. יחד עם זאת, החברה מתפעלת בלוג מקצועי, בו היא מעניקה לצרכנים את מלוא המידע הנחוץ אודות עולם הרכב, כמו גם טיפים שימושיים.
ספר לנו, איך עובדת השכרת הרכב בחברה? "השכרת רכב
אצלנו בסאן קאר היא חוויה פשוטה ומהירה מאוד, זאת מאחר ואנו יודעים לחזות עפ"י טרנדים בצורה מאוד מהירה ומדויקת את מה שהלקוח מחפש. לאחרונה השקנו בוט חכם שנמצא באתר ובפייסבוק, ומקל מאוד את הליך הבירור וגם את ההזמנה עצמה".
ואתם מרגישים שאותו הבוט מסייע לחוויית הלקוח? "לחלוטין. מאות לקוחות חוזרים בין היתר כי מאוד קל ויעיל לבצע את ההזמנה". פה נעצור לציין שגדיש מספר כי ממוצע זמן קבלת הרכב בסניפים עומד על פחות מ3 דקות, שהרי מדובר בהליך קצר במיוחד, ועל כן הוא כל כך אפקטיבי: "מהרגע שנכנסתם לשכור רכב, תוך פחות מ3 דקות כבר תשבו ברכב הממוזג. כן, אחרי כל הניירת..."
המגזר העסקי
עם שירות מהיר, אפקטיבי ומדויק, אין פלא שלא מעט לקוחות עסקיים פונים אל החברה על מנת למצוא את מסלול ההשכרה האידיאלי בעבורם. כיום, יש חשיבות גדולה במיוחד להשכרת רכב במגזר העסקי, כשמדובר בשירות שהפך לנפוץ בקרב עסקים רבים.
"עיקר הפעילות של החברה היא ב B2B, ולכן שם נמצא הפוקוס שלנו" מספר גדיש. "לקוחות עסקיים מרכב אחד עד חברות ענק עם מאות רכבים, בין אם זה בליסינג תפעולי או בין אם בהשכרה, מקבלים את אותה חווית שירות. אנו מאמינים מאוד בלקוחות שלנו ומתאימים את עצמנו לצרכי הלקוחות שלנו בכל האספקטים, רכבי גישור, השכרת רכב, ליסינג תפעולי, ליסינג מימוני טרייד אין, רכישת ציים קיימים ועוד".
אי אפשר לדבר על המגזר העסקי, מבלי להתייחס לליסינג (בין אם מדובר בליסינג תפעולי ובין אם בליסינג מימוני), שהרי מדובר באחד האמצעים האידיאליים ביותר בעבור לא מעט עסקים בישראל. איך אתה מסביר זאת? "עסקאות ליסינג תפעולי עדיין נחשבות בקרב רוב העסקים בישראל לפתרון היעיל והנוח ביותר. עסקים מבינים שהעברת תחום הרכב למיקור חוץ, קרי חברות ליסינג, היא האפשרות הטובה ביותר עבורם להתרכז בליבת העסק שלהם, ולהשאיר את כל נושא הרכישה, תחזוקה, ביטוח, מימון ותפעול הרכבים בידיים מקצועיות שיודעות לתת מענה 24/7 לעובדים שלה" הוא משיב.
למעשה, בסאן-קאר, לקוחות עסקיים בהחלט יכולים לבחור באפשרויות הליסינג השונות שהחברה מציעה ובמכלול השירותים הנלווים לעסקה, כגון כיסוי ביטוחי מלא, שירותי חילוץ וגרירה, טיפולים שוטפים לרכב בהתאם להוראות היצרן, תנאי תשלום חודשיים המותאמים לצרכי הלקוחות ועוד. כל השירותים הללו, שנבנו בתשומת לב על מנת להקל על הלקוח והשותפים העסקיים, מאפשרים להם להתמקד בניהול העסק ובאלמנטים החשובים בארגון, ומבלי לבזבז זמן יקר על תפעול רכבי החברה. "אנחנו רואים יותר עסקים, קטנים כגדולים, עוברים ממודל של אחזקת רכבים בתוך החברה, לעסקאות ליסינג תפעולי-הכל כלול. זו גם ההתמחות שלנו, ניתוח הנסיעה ומגבלות של הארגון / בית עסק, אפיון והתאמה מלאה לצרכים בליווי מלא של הסוכנים שלנו", הוא מדגיש בפנינו בביטחון.
העתיד כבר כאן
אם נדון לרגע בשינויים שעולם הרכב עתיד לעבור, מוטב שנציין את נושא הרכבים האוטונומיים, שלאחרונה תופס לא מעט כותרות בתקשורת. למעשה מדובר ברכבים שינועו על כבישי הארץ ללא התערבות האדם, אלא באמצעות מערכות ייחודיות וחיישנים ייעודיים שיאפשרו לרכב לנסוע באופן בטיחותי עד ליעדו. לצד ההבטחות המבטיחות, חשוב להבין שיש לא מעט אלמנטים שטרם נפתרו בכל הקשור לתכנון הרכבים האוטונומיים, ועליהם שוקדים המפתחים יום וליל, ולו כדי לייצר את הרכב האידיאלי ביותר בעבור הצרכן.
בעתיד, עשויות המכוניות האוטונומיות לתפוס את מקומן בכבישים, והשאלה המתבקשת היא כיצד המגמה הזו תשפיע על עולם הרכב בכלל ועל חברת סאן-קאר בפרט, ועל כך משיב גדיש: "מכוניות אוטונומיות ישפיעו על כלל אופי התחבורה בעולם, ואנחנו כחברה חדשנית נבצע את ההתאמות והשינויים ככל שידרשו ע"מ להמשיך להוביל את חווית השירות בישראל. השינוי עדיין מסומן בטווח הרחוק, ולכן כיום אנו מתרכזים במעקב אחר השינויים, וזיהוי הזדמנויות אשר יטיבו עם הקהל הפוטנציאלי שלנו".
בין אם בוחרים לשכור רכב, לקנות רכב או מחכים בכיליון עיניים לרכבים האוטונומיים העתידיים, מוטב לדעת שעולם הרכב עובר שינויים מידי שנה, ולאחרונה נדמה שהתחום הפך לפופולארי בקרב צרכנים רבים, ולכן כדאי להעמיק את הידע בתחום ולבצע בחירה מושכלת.
זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות