הוועידה הכלכלית
מנכ"לית ליברה: "בזכותנו פרמיות ביטוחי הרכב ירדו באלף שקל תוך שנה"
אתי אלישקוב אמרה את הדברים בוועידה הכלכלית הלאומית של "כלכליסט". "מתי ראיתם בעבר חברות כמו הפניקס, הראל, כלל ומנורה מפרסמות בטלוויזיה ומבצעות תמחור אישי? שינינו את השוק"
"אני אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה, חברת הביטוח שאתם לא מפסיקים לשמוע עליה. אני רוצה להציג לכם איך עושים שיבוש כמו שעשינו בליברה. כשהתחלנו רציתי לדעת מה אנשים חושבים, וגיליתי שיש חוסר שקיפות וחוסר הוגנות - ואפילו הצדקה לרמות. אנחנו מאמינים שביטוח צריך ויכול להיראות אחרת". כך אמרה היום (ב') מנכ"לית ליברה אתי אלישקוב, בוועידה הכלכלית הלאומית של "כלכליסט" בשיתוף בנק לאומי.
- שאול מרידור: "בתקציב הבא יהיו העלאות מסים"
- גיל בפמן: "השקל צפוי להמשיך ולהתחזק בשנים הקרובות"
- אמי פלמור: "יש פרקליטים שמאובטחים 24 שעות כי הם נלחמים במשפחות פשע"
לדבריה, "דווקא שיחה עם רשות שוק ההון גרמה לי להבין שאפשר לעשות דברים אחרת. הבנתי שלא מספיק לקחת חברה ולהפוך אותה מחברת סוכנים לחברה ישירה", עקצה אלישקוב את המתחרות הגדולות שעבדו שנים עם סוכני ביטוח והגבירו לאחרונה את השיווק הישיר. רווח אינו חזות הכל. אנחנו בנינו מנגנון של שותפות ברווחים עם הלקוח. בנינו ארנק דיגיטלי שמחזיר ללקוח ליברות כשאנחנו מרוויחים, שאפשר להמיר במזומן".
אלישקוב הוסיפה: "בכל הקשור למוצר הבנו שאפשר גם לתמחר אחרת. אבא שלי בקושי נוסע. גם אני שעות במשרד ובקושי נוסעת, אנחנו לא דומים חוץ מזה אז למה לא לכלול פרמטר של היקף נסיעה?".
"אם הייתה לי תביעה, מיד הפרמיה שלי עולה - אבל אם עשור קודם לא הייתה לי תביעה?" שאלה אלישקוב. "אז אצלנו צוברים כסף לאורך השנים בהן לא היו תביעות. אם למשל הייתה תאונת פגע וברח כשהאוטו חונה, למה ישר להעלות פרמיה? אנחנו מאמינים ללקוח".
"השיווק גם צריך לשבש את הקיים", אמרה אלישקוב. "השקנו באוקטובר שעבר את הפעילות. לא לקחנו פרזנטור מארץ נהדרת ולא התכוונו לשעשע. דיברנו ישיר, הצגנו מה עושים. גם הטיימינג היה נכון. שנים לא קמה פה חברת ביטוח חדשה. בנימה אישית, הכי חשוב הוא האומץ. אם אספר לכם כמה 'לא' קיבלתי בתחילת הדרך, 'לא אין לך מספיק כסף', 'לא המודל לא יחזיק מים', 'לא המתחרים יאכלו אותך'. המשקיעים שלי התקשרו למתחרים ושאלו אותם עלי וענו להם שעדיף למלא חישגד. איך זה שאין אצלי אף משקיע מתחום הביטוח? ההפסד כולו שלהם. החיבור למותג שלנו הוא זה שיצליח לאורך זמן".
"אני בסוף רואת חשבון ואדבר במספרים", סיכמה אלישקוב. "מעל ל-100 אלף גולשים בחודש, 70 מיליון שקל בפרמיות, תשלום תביעות תוך 48 שעות, 2 מיליון שקל ליברות שנחלק כרווחים. לא חייבים להיות הכי גדולים כדי להיות סמן ימני. ראיתם בעבר את הפניקס, הראל, כלל ומנורה בטלוויזיה? פתאום הם מפרסמים, פתאום הם מתמחרים אחרת. התוצאה: הפחתה של 1,000 שקל בשנה מהמחיר הממוצע של ביטוח הרכב בענף כולו".