ברוט על המרינה בבת ים: "נהפוך את העיר למובילה – גם בתיירות"
ראש העיר צביקה ברוט התייחס לאישורה של תוכנית המתאר להקמת מעגנה חדשה בגבול עם ראשון לציון. גם היזמים מרוצים ומאמינים כי המהלך יקפיץ את מחירי הנדל"ן באזור. מנכ"ל רום כנרת: "המרינה תוסיף לתדמית היוקרתית של המקום"
בשיתוף מערכת זירת הנדל"ן
האם זהו המהלך התכנוני שיקפיץ את דרום גוש דן? תוכנית המתאר להקמת מרינה חדשה בגבול בת ים-ראשון לציון אושרה בשבוע שעבר בוועדת המעגנות. המרינה החדשה תכלול 250 מקומות עגינה, ספורט אתגרי וחינוך ימי.
בדצמבר האחרון פירסמה המדינה תוכנית להקמת מרינות נוספות לאורך חופי הים התיכון, לאחר שתמ"א 13 (תוכנית ארצית למעגנות בים התיכון) הצביעה על מחסור עתידי במעגנות (מרינות) בחופי המדינה בעשורים הבאים. עקב המחסור שמורגש כבר היום, ישראלים רבים שברשותם כלי שיט עוגנים במדינות מחוץ לישראל כמו קפריסין, טורקיה ויוון. לנוכח הנתון והביקוש הגדול החליטה המדינה להרחיב את מקומות העגינה בישראל ולבנות מעגנות חדשות.
עיריית בת ים החליטה לגייס למהלך את העיר השכנה ראשון לציון, שלה רצועת חוף סמוכה לשטח שהוקצה להקמת המרינה, וזו נתנה הסכמתה לשיתוף הפעולה. בטיוטת ההסכם בין שתי העיריות הוחלט בין היתר כי יוקם צוות היגוי שבו יהיו חברים מהנדסי שתי הערים, נציגי ראשי הערים ומנהלי פרויקט מטעם כל עירייה. עוד סוכם כי כל עירייה תהיה אחראית על הטיפול באישורים הנדרשים בתחומה המוניציפלי, וכי שתי הרשויות יישאו יחד בהוצאה הכלכלית ובתכנון.
סגן ראש עיריית בת ים, אלי יריב, שייצג את העירייה בוועדה כממונה על פיתוח החוף, אמר כי "זאת בשורה גדולה לעיר בת ים. מדובר במרינה שתהיה מחולל גדול לפיתוח כלכלת העיר ותספק מענה הולם לחינוך הימי".
"מנוע צמיחה לעיר"
המרינה הגדולה בישראל נמצאת כיום בהרצליה, שם יש מקומות עגינה לכמעט 700 כלי שיט. בנוסף קיימות מרינות בעכו, חיפה, תל אביב, יפו, אשדוד, אשקלון ואילת.
השחקנים המובילים בענף הבנייה הפעילים באזור בת ים סבורים כי מדובר בצעד מבורך. "אין לי ספק שהמרינה החדשה שמתוכננת, אם אכן תקום, תקבע את דרום גוש דן במפת התיירות והבילוי של ישראל ותהווה נדבך נוסף שיקפיץ את ערך הנדל"ן בעיר", אומר אילן ששון, מנכ"ל רום כנרת הבונה על חוף ימה של בת ים. לדבריו, "כבר לפני כמה שנים הפכו את הטיילת בבת ים לאחד הטיילות היפות בארץ, ולאורך חופה נבנו מגדלי מגורים יוקרתיים. מרינה חדשה תוסיף עוד לאפיל התיירותי והיוקרתי של המקום".
רום כנרת מקימה בימים אלה את פרויקט Sea Tower בשכונת פארק הים, בחלקה הדרומי של רצועת החוף בבת ים. הפרויקט כולל חמישה מגדלי יוקרה ובהם כ-340 יחידות דיור, ועד כה החלה בנייתם של ארבעה מהם.
בשונה מערים אחרות שנהנות מקרבה לים ונקודות עגינה לכלי שיט, כמו אשדוד, אשקלון וחיפה, בת ים נהנית מהיתרון המשמעותי ביותר בתחום הנדל"ן – המיקום", אומר ששון. "כבר כיום קיים רצף טריטוריאלי כמעט מלא בין בת ים לתל אביב, כשהקו האדום של הרכבת הקלה, שעתיד לפעול בעוד שנים מעטות, עתיד רק לחזק אותו. כשמוסיפים לכל אלה גם הקמה של מרינה חדשה – אין לי ספק שהמחירים פה יעלו לשמים, כמו המגדלים על קו המים".
דבריו של ששון משתקפים היטב בשטח. שכונות החוף המתפתחות מנקזות אליהן כבר היום התעניינות נרחבת, ולפי נתוני אתר מדלן, מחירה הממוצע של דירת 5 חדרים בפארק הים היה ביוני האחרון כ-3.25 מיליון שקל, כמעט מיליון שקל יותר ממחירה הממוצע של דירה בפנים העיר בת ים. כאשר מביאים בחשבון שבקיץ 2014 מחירה של דירה דומה בשכונה היה פחות מ-2 מיליון שקל, ניתן להבין עד כמה גדול הביקוש לנכס למגורים או להשקעה באזור, השוכן במרחק נגיעה מקו המים.
ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, התייחס בשבוע האחרון לתוכנית ואמר כי "זהו צעד דרמטי במסגרת הפעילות שלנו שנועדה להפוך את בת ים לעיר מובילה גם בתיירות. שיתוף הפעולה הייחודי עם ראשון לציון יאפשר לשתי הערים ליהנות ממרינה משותפת, שתביא לפיתוח חוף הים המשותף. אנו נערכים לשורת צעדים נוספים, בהם הקמת בתי מלון לאורך החוף ושיתוף פעולה עם הממשלה כדי להפוך את התיירות למנוע צמיחה ממשי עבור העיר".
גם ראש העיר ראשון לציון, רז קינסטליך, בירך על המהלך: "אני רואה בהקמת המרינה מהלך אסטרטגי לקידום התיירות בראשון לציון והאזור כולו. אני שמח על שיתוף הפעולה הפורה יחד עם שכנתנו בת ים בראשותו של ידידי צביקה ברוט. שנינו כראשי עיר צעירים רואים מחויבות לעתיד והצלחת הערים שלנו. המהלך יישרת יותר ממיליון תושבים בראשון לציון, בת ים וחולון, ויעניק תנופה כלכלית ותיירותית לאזור כולו".
לכתבות נוספות היכנסו אל זירת הנדל"ן >>