בלעדי
עזריאלי.קום נערכת למאבק באמזון: מחסני חשמל תפתח חנות באתר
חברת האי–קומרס של עזריאלי מנסה להשיג יתרון על המתחרה מארה"ב, על ידי גיוס מוקדם של יבואניות מכשירי החשמל המקומיות; הערכות: הקושי של אמזון בגיוס סוחרים מקומיים יעכב במעט את כניסתה
הישג לעזריאלי.קום, אתר הקניות המקוון של קבוצת עזריאלי, בקרב מול אמזון: רשתות מכשירי החשמל מחסני חשמל ושקם אלקטריק – שתיהן בבעלות אלקטרה מוצרי צריכה – יפתחו חנות באתר של עזריאלי. מחסני חשמל היא הרשת הגדולה בישראל בהיקף מכירות העולה על מיליארד שקל בשנה.
- אמזון בדרך לישראל: לא מהפכה, רק בלון ניסוי. בינתיים
- אלקטרה מוצרי צריכה מקימה פלטפורמה לעסקים קטנים ובינוניים שירצו להקים חנות באמזון
- אמזון נכנסת לארץ בספטמבר, תעלה קמפיין גדול באוגוסט
מתחת לפני השטח, מתנהל קרב על הסוחרים בין עזריאלי.קום שרואה בעצמה תשובה מקומית לאמזון ומעניקה פלטפורמה לשוכרים בקניוניה וקמעונאים אחרים, לבין אמזון שצפויה להיכנס בקרוב לפעילות רשמית בישראל. באמזון הציבו יעד ראשוני של גיוס 100 סוחרים ישראלים לקראת השקת הפעילות המקומית, משימה שטרם הושלמה ועלולה לעכב את השקת הפעילות מספטמבר לאוקטובר.
אמזון כבר רשמה הישג לפני מספר שבועות כשחתמה על הסכם מול אלקטרה מוצרי צריכה, החברה האם של מחסני חשמל, לפיהם היא תמכור דרכה את המוצרים שלה, אך לא באמצעות פתיחת חנות ייעודית אלא דרך הפלטפורמה הכללית. באלקטרה צריכה מתכוונים לשווק בדרך זו מוצרים שבהם יש לאלקטרה ייחודיות, דוגמת המותג הפרטי שלה בשוק המזגנים.
בשוק המקומי מייחסים לאמזון חוזקות בתחום מוצרי החשמל והגאדג'טים ולאו דווקא באופנה ולכן עיקר המאמץ השיווקי של החברה הוא בגיוס רשתות ויבואני מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ישראלים לשורותיה.
הכניסה הקרובה של אמזון לישראל הכניסה את השוק כולו לדריכות ואת עזריאלי בראשם. עופר ירום, מנכ"ל עזריאלי.קום, התבטא בנושא באחרונה כשאמר כי "כניסת אמזון לא תשנה דבר. האי־קומרס הישראלי מספק את המוצרים מהר יותר ובעלות שילוח נמוכה יותר. מי שרוכש באתר ישראלי למוצרים יש בית פה בארץ, יודעים ממי קונים ומי נותן שרות".
בקרב יבואניות גדולות אחרות בשוק מוצרי החשמל עדיין לא ממהרים לקבל החלטות. כך למשל בחברת ח.י, יבואנית טלוויזיות ומוצרי LG לישראל ובניופאן, יבואנית טושיבה והייר, דיווחו כי הנושא נבחן.
משיחות עם גורמים בענף עולה כי העובדה שאמזון לא תפתח, כפי שציפו, אתר חדש בעברית אלא רק תקדם סוחרים ישראלים באתר הרגיל מול רוכשים בישראל וכן העובדה שהמשלוחים בישראל לא יתבצעו על ידי אמזון, אלא על ידי הסוחר או הקמעונאי המקומי ציננה את ההתלהבות וגרמה לרשתות לשבת "על הגדר", כשגם העלויות הכרוכות בהפעלת חנות באמזון, על רקע המרווחים הנמוכים בשוק מוצרי החשמל והאלקטרוניקה בישראל מרתיעים את הרשתות.
מקורבים לרשת מחסני חשמל אמרו כי הבחירה בעזריאלי נעשתה "שום ההיכרות הטובה בין הגופים, העובדה שהאתר בעברית ונהנה מפופולריות". יחד עם זאת הם לא פסלו פתיחת חנות באמזון בעתיד.
מחזור המכירות של עזריאלי.קום צפוי להסתכם השנה בכ־150 מיליון שקל, צמיחה של 50% לעומת אשתקד. עזריאלי.קום יושב על הפלטפורמה של אתר BUY2 שאותו רכשה הקבוצה בשנת 2016 ב־65 מיליון שקל.