פייסבוק מזהירה: יתכן שמטבע הליברה יתעכב, או שכלל לא יושק
החברה מסרה למשקיעים שלא ניתן לדעת כיצד יגיב השוק למטבע, שאין ערובה לכך שהוא והמוצרים הנלווים לו יושקו כמתוכנן בשנה הבאה, ושהתנגדות המחוקקים לפרויקט צפויה להימשך. "אין לנו ניסיון משמעותי עם מטבעות כאלה וטכנולוגיות בלוקצ'יין", נימקה פייסבוק
מכשולים בדרכו של מטבע הקריפטו מבית פייסבוק: לפי דיווח של CNBC, מסרה החברה למשקיעיה כי על אף התוכנית להשיק את המטבע בשנה הבאה, ישנם גורמים שעלולים למנוע מהפרויקט לצאת לדרך.
- הממשלה נגד ליברה: ממטרת ההבטחות של פייסבוק פיזרה אדים בסנאט האמריקאי
- נציג פייסבוק מול הסנאט: מיזם ליברה לא יפגע בפרטיות
- מנוצ'ין: מטבע ליברה של פייסבוק מעורר חששות רציניים
בפירוט הסיכונים, ציינו בפייסבוק את ההתנגדות שהביעו המחוקקים והרגולטורים מאז נחשף הפרויקט ביוני. "ליברה משך לא מעט אש מהממשלות והרגולטורים במספר מדינות, ואנחנו מעריכים כי הביקורת תמשיך", נכתב בדו"ח שהגישה החברה לרשות ני"ע האמריקאית (SEC).
בנוסף, ציינו בחברה כי אי אפשר לדעת בוודאות כיצד יגיב השוק למטבע. לפיכך, הדגישו כי אין ערובה לכך שהליברה והמוצרים הנלווים אכן יושקו במועד שנקבע, או בכלל. "אין לנו ניסיון משמעותי עם מטבעות דיגיטליים או טכנולוגיית בלוקצ'יין, וזה עלול להשפיע לרעה על היכולת שלנו לפתח ולשווק בצורה מוצלחת את המוצרים והשירותים הללו", כתבה החברה.
דיוויד מרקוס, שעומד בראש פרויקט פיתוח המטבע ליברה והארנק הדיגיטלי קליברה, טען כי המטבע יהיה "חלופה יעילה, זולה ובטוחה יותר" לביצוע תשלומים עבור אנשים שלא יכולים להעביר כספים בשיטות המסורתיות.
כחלק מהביקורת על המהלך, העיד מרקוס בפני ועדת הבנקאות של הסנאט וועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים, ונדרש לענות על שאלות המחוקקים. במקביל, שר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין ויו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול הביעו גם כן חששות בנוגע לליברה. הסתייגויות דומות נשמעו גם מצד שר האוצר הצרפתי ברונו לה מר.
מפייסבוק נמסר בתגובה כי מעכשיו ועד להשקה המתוכננת בכוונת החברה לעבוד בפתיחות עם כל הצדדים המודאגים. "אנחנו מודעים לכך שהמסע להשקת הליברה יהיה ארוך ושלא נוכל לעשות זאת לבד", מסרה דוברת החברה. "שיתוף פעולה עם הרגולטורים, קובעי המדיניות והמומחים הוא קריטי להצלחה של ליברה. זו הסיבה שפייסבוק חשפה את התכניות בשלב מוקדם".
מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג אמר דברים דומים בשיחה עם אנליסטים ביום ד' שעבר. לדבריו, לפני מספר שנים החברה הייתה "מופיעה לפתע ומנסה להשיק מוצר לבד. כעת הגישה היא להציג את הרעיונות והערכים שאנחנו חושבים שצריכים להיות לשירות, ולהמתין פרק זמן ארוך ככל שיהיה שבו נענה לשאלות של הרגולטורים והמומחים, ואז נמצא את הדרך הטובה ביותר להתקדם", אמר.