בלעדי לכלכליסט
שנה אחרי שרכש את השליטה: שליש מסניפי סופר קופיקס יוסבו לרמי לוי
בעלי רמי לוי שיווק השקמה יסב 10 מסניפי סופר קופיקס לפורמט העירוני החדש רמי לוי בשכונה, מחציתם בתל אביב. המהלך עתיד לשפר את הרווח הגולמי של הרשת
רמי לוי משלים את ההשתלטות על סופר קופיקס. ל”כלכליסט” נודע כי שנה לאחר שרכש את השליטה בקופיקס (50.39%), נערך לוי להסב שליש מסניפי סופר קופיקס תחת המותג החדש שלו — רמי לוי בשכונה. לפני חצי שנה השיק לוי חנות ראשונה של רמי לוי בשכונה במרכז הרצליה, אשר שימשה כפיילוט. על בסיס תוצאות החנות התקבלה ההחלטה להסב בחודשים הקרובים 10 סניפי סופר קופיקס תחת המותג העירוני החדש של שיווק השקמה.
- שותפות של רמי לוי ומגה אור זכתה ב-11 מגרשים בבית שמש
- אחרי שבוע: רמי לוי חוזר לשכונה
- רמי לוי: "אם הפריון במשק לא יגדל - העובדים החלשים יסבלו"
הסבת הסניפים, שכמחציתם בתל אביב והשאר באזור השרון ומרכז הארץ, תתבצע עד תום הרבעון הראשון של 2020. שתי חנויות מרכזיות של סופר קופיקס שיוסבו ממוקמות ברחוב בן יהודה בתל אביב, שבו פועלות גם רשתות כמו סופר יודה, am:pm, טיב טעם ושופרסל.
הכניסה של לוי למרכזי הערים תייצר לו לראשונה פעילות בשני פורמטים: דיסקאונט ושכונתי, בדומה לפעילות שופרסל וקבוצת ביתן שמפעילה את יינות ביתן ואת מגה בעיר. מצד אחד, תורם הפורמט העירוני לשיפור הרווחיות: שיעור הרווח הגולמי של קופיקס גרופ עמד ברבעון הראשון השנה על 26.5% לעומת 22.5% של שיווק השקמה. מצד שני, הפעלת רשת עירונית, שמבנה ההוצאות שלה שונה בשל דמי השכירות והארנונה הגבוהים במרכז העיר, מחייב תמחור גבוה יותר מזה שקיים בחנויות הדיסקאונט של הרשת והדבר עלול לעורר תרעומת מצד הצרכנים.
הסבת סניפי סופר קופיקס צפויה לשפר את רווחיות רשת שיווק השקמה, גם כתוצאה משיפור תנאי הסחר בזכות כוח הקנייה של לוי מהספקים, וגם משינוי תמהיל המוצרים בחנות. לוי הכניס לחנות בהרצליה מחלקות של פירות וירקות וקצבייה, שלא קיימות בסופר קופיקס. בנוסף, שולבו בחנות מוצרי המותג הפרטי של לוי, המקנים לרשת רווחיות גבוהה יותר מזו של המותגים המובילים. כתוצאה מכך עלה ברבעון הראשון השנה שיעור הרווח הגולמי של רשת סופר קופיקס לכ־26.5% לעומת 20.3% בלבד בתקופה המקבילה. במצגת שהציג למוסדיים בתחילת החודש, טען לוי כי מכירות הסופרמרקטים העירוניים יצמחו השנה באמצעות הוספת מוצרי פרימיום, שינוי בתמחיר המוצרים, פתיחת מרכולים באמצעות פורמט רמי לוי בשכונה וביצוע אופטימיזציה לשטחי המסחר.
בנוסף להסבת החנויות העירונית, לוי צפוי להגביר את פעילותו בזירה העירונית באמצעות מכירות מקוונות. זאת בהמשך לחתימה על הסכם עם חברת קומונסנס רובוטיקס להקמת 12 מרכזים רובוטיים לצורך מתן שירותי הזמנות מקוונות באמצעות פתרון טכנולוגי רובוטי מתקדם. המרכז הראשון שכבר הוקם במגדל שלום בתל אביב, צפוי להתחיל לפעול בקרוב ובהמשך יוקמו 11 אתרים אשר יתחילו לפעול עד סוף יולי 2021 וייתנו שירות ומענה בתחום המכירות המקוונות לצרכן בפריסה ארצית.