יוניליוור תיפטר ממותגים רווחיים שלא יתאימו לעקרונות הסביבתיים שלה
בשיחה עם משקיעים אמר מנכ"ל ענקית מוצרי הצריכה כי אחריות חברתית וסביבתית קודמת לרווחיות וכי בכוונת החברה לבחון את תרומתם של 400 המותגים שלה. תוצאות הרבעון השני היו מתחת לתחזיות
ענקית מוצרי הצריכה הבריטית־הולנדית יוניליוור הזהירה כי תיפטר ממותגים שלא תורמים באופן חיובי לחברה האנושית ואינם עומדים באג'נדת השמירה על הסביבה שלה התחייבה.
- תו ניקיון: יוניליבר, לוריאל ודנונה בראש מדד היערכות לשינויי אקלים
- יוניליוור מזהירה: 'אנו צפויים לשנה מאתגרת'
- מנכ"ל יוניליוור פול פולמן פורש מהתפקיד
גלידות מגנום, ממרחי מרמייט ואטריות אינסטנט פוט נודל נמנים עם המותגים שיצטרכו למצוא הצדקה לקיומם תחת נכסי יוניליוור. על כך דיווח "הגרדיאן" הבריטי.
בפגישה עם משקיעים אמר מנכ"ל יוניליוור אלן ג'ופ, כי חברות מוצרי צריכה אינן יכולות להסתפק יותר בשיווק אבקת כביסה מלבינה או בשמפו שהופך את השיער לזוהר יותר, מפני שלדבריו הצרכנים מעוניינים לרכוש מותגים שיש להם גם "מטרה".
ג'ופ, שנכנס לתפקיד בינואר, הנחה את צוותי השיווק של החברה למצוא מטרה כזו ל־400 המותגים שנמצאים בפורטפוליו של יוניליוור. התוכנית אינה מעוגנת בלוח זמנים, אך ג'ופ טען כי במסגרתה עלולים מותגים מסוימים, או אפילו קטגורית מוצרים שלמה, "לא למצוא את המטרה שלהם".
מנכ"ל יוניליוור רמז בדבריו כי ארגון מחדש כזה עשוי להשאיר בחוץ מותגים רווחיים, מה שיפגע בשורת הרווח של החברה. "מה שהופך עקרונות לעקרונות, זה אם הם עולים לכם משהו", אמר.
המחויבות של יוניליוור למגמת הקיימות אינה דבר חדש, אך נראה כי כעת היא מתגברת. זאת לנוכח ההצהרות הפומביות בדבר חיסול אפשרי של מותגים שאינם עומדים בתנאים שאותם הגדירה החברה. כבר כיום מסווגים 28 מותגים של יוניליוור כידידותיים לסביבה, ובהם דאב, הלמנ'ס ובן אנד ג'ריס. מותגים הנמצאים בקבוצה זו נדרשים לעמוד בשלושת הקריטריונים שהגדיר ג'ופ: "ההשפעה של המותגים על העולם ברורה, המסר לגבי ההשפעה הזו הועבר היטב לצרכנים, והמשימה מתבצעת ביותר מאשר מדינה אחת".
מותגים אלה צומחים בקצב מהיר יותר לעומת שאר המותגים שבבעלות יוניליוור וההכנסות מהם היוו יותר ממחצית מהכנסות החברה ב־2018, שהסתכמו ב־51 מיליארד יורו.
יוניליוור עושה גם מאמצים להגביר את מודעות הצרכנים להשלכות הבעייתיות של שימוש בכלי פלסטיק חד פעמיים. כך, למשל, היא השיקה את Cif ריפיל, בקבוקי תרסיס ניקוי הניתנים למילוי חוזר, והפחיתה את השימוש באריזות פלסטיק בגלידות סולרו. זאת למרות שלטענת ג'ופ, הנתונים לא מצביעים על שינוי בהתנהגות הצרכנים, כי אם רק על שינוי גישה.
העדכון לגבי חזון החברה הגיע על רקע תוצאות הרבעון השני שאותן דיווחה ביום חמישי.
עבור תקופה זו הגיעו הכנסותיה ל־13.7 מיליארד יורו. בששת החודשים הראשונים של השנה עמד הרווח התפעולי על 4.6 מיליארד יורו, עלייה של 1.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך מתחת לתחזיות האנליסטים שעמדו על 5 מיליארד יורו. עם זאת, ביוניליוור הדגישו כי יש בכוונתם לעמוד ביעד שהציב המנכ"ל הקודם פול פולמן — שולי רווח של 20% עד 2020.