בלעדי לכלכליסט
בשיא הקיץ: טייסת הכיבוי אלעד קורקעה חלקית בגלל זיהום בדלק
הטייסת שהוקמה כחלק מלקחי אסון הכרמל ומופעלת על ידי אלביט מערכות עבור המשטרה ורשות הכבאות כוללת 14 מטוסי ריסוס שהוסבו לכיבוי. ל"כלכליסט" נודע שבימים האחרונים התגלה זיהום דלק שעלול לפגוע במנועים. אלביט מערכות: "יש אירוע נקודתי. הוא בבדיקה"
זיהום שהתגלה בדלק שסופק למטוסי טייסת הכיבוי הלאומית, שאותה מפעילה אלביט מערכות עבור המדינה, הביא לקרקע חלק ממטוסיה למספר ימים. כך נודע ל"כלכליסט".
- בימ"ש אישר מכירת קבוצת כים ניר לאלביט מערכות וגורן חקלאות תמורת 8.5 מיליון שקל
- מטוסים ו-40 צוותי כיבוי: שריפות גדולות בדרום ובשפלה
- צוותי הכיבוי הצליחו לבלום את התפשטות השריפה בכניסה לירושלים לכיוון כביש 1
בימים האחרונים התגלה בבדיקה השבועית של הדלק במטוסים זיהום, שעלול לפגוע בפעולת מנועיהם. טייסיהם, המבצעים תמרונים חריפים בגובה נמוך, זקוקים לכל כוח המנוע כדי לבצעם בבטיחות.
בבדיקה מהירה התברר שרמת הזיהום משתנה ממטוס למטוס. את חלקם אפשר היה להשמיש בתוך עבודה מאומצת של מספר שעות, אך אחרים יזדקקו לניקוי שיימשך מספר ימים. אתמול לא השתתפו המטוסים בכיבוי שריפת היער שפרצה אחר הצהרים בתבור, אולם גורם בחברה ייחס את אי הזנקתם לשעה המאוחרת שבה נערכו פעולות הכיבוי, סמוך לשעות החשכה, ולכך שמטוסי הטייסת אינם פועלים בלילה. אלביט רוכשת את הדלק למטוסים ממספר ספקים, וכעת נבדק מהיכן הגיע הדלק המזוהם.
הטייסת, שהוקמה כחלק מלקחי אסון הכרמל ב-2011 וקרויה על שמו של אלעד ריבן ז"ל שנספה באסון, מפעילה 14 מטוסי כיבוי מתוצרת "אייר טרקטור", המבוססים על מטוסי ריסוס, אך מצוידים במכלים מוגדלים עבור חומרי הכיבוי. המטוסים מופעלים בידי אלביט עבור המשטרה ורשות הכבאות הארצית. בעבר אלביט רק סיפקה את המטוסים ואת האחזקה עבורם והם הופעלו בידי חברת כים ניר, אך באחרונה רכשה אלביט את החברה לאחר שהגיעה לפשיטת רגל, וכעת היא אחראית גם על הפעלתם. אלביט סיפקה למשטרה גם את מסוקי הטייסת המשטרתית ומתחזקת אותם, אולם הפעלתם נעשית בידי המשטרה עצמה.
מאלביט נמסר בתגובה: "הטייסת לא מקורקעת. יש אירוע נקודתי של זיהום דלקים ככל הנראה, והנושא נמצא בבדיקה. כמו כן נעשות הפעולות הנדרשות לפי הוראות היצרן. הטייסת ממשיכה לספק מענה בתיאום עם הרשויות".