לראשונה: אמזון נכנסת גם לתחום הנדל"ן
ענקית המסחר ממשיכה להרחיב את תחומי פעולתה ולפי העסקה שחתמה עם רילוג'י, סוכנות הנדל"ן הגדולה בארה"ב - שבבעלותה מותגים כמו סנצ'ורי 21, סותביס ובטר הומס - מי שירכוש בית דרך הסוכנות, יקבל לביתו מוצרים מאמזון בשווי של עד 5,000 דולר
אמזון נכנסת גם לתחום הנדל"ן. ענקית המסחר המקוון תשתף פעולה לראשונה עם סוכנות נדל"ן המגורים הגדולה בארה"ב, רילוג'י (Realogy), באסטרטגיה שנועדה להעלות את המכירות של שתי החברות.
- ארה"ב בודקת: האם חברות הטכנולוגיה הגדולות פוגעות בתחרות
- אמזון בדרך לישראל: לא מהפכה, רק בלון ניסוי. בינתיים
- אלקטרה מוצרי צריכה מקימה פלטפורמה לעסקים קטנים ובינוניים שירצו להקים חנות באמזון
על פי תנאי העסקה, שתי החברות ישיקו את פורטל TurnKey, שיחבר את רוכשי הבתים הפוטנציאליים שמחפשים נכסים למכירה דרך אמזון - עם סוכנים של רילוג'י. לאחר השלמת רכישת הבית, הם יקבלו במתנה מוצרים של אמזון לבית בשווי של עד 5,000 דולר.
רילוג'י, שבבעלותה מותגי נדל"ן כמו סנצ'ורי 21, סותביס אינטרנשיונל ובטר הומס, מתמודדת לאחרונה עם תחרות מוגברת מצד חברות כמו קומפאס ורדפין, שמסתמכות בעיקר על פלטפורמות מקוונות לביצוע העסקאות. כך שהחיבור עם אמזון מעניק לחברה יתרון בתחרות הזו.
"אנחנו המובילים בשוק בתעשייה שלנו ואנחנו אוהבים את העמדה הזו, אבל תמיד צריך לחדש כדי לשמור על היתרון, צריך להיות מוכנים לחסל חלקים מעצמנו, ולהיות מוכנים לעשות את כל הדברים שחברה מצליחה צריכה לעשות כדי להישאר בפסגה", הגיב מנכ"ל רילוג'י ריאן שניידר.
שיתוף הפעולה יעבוד כך שקונה פוטנציאלי ייכנס לפורטל TurnKey באמזון, שינווט אותו לעמוד של רילוג'י. לאחר שהלקוח ימלא את הפרטים על הבית שהוא מחפש, הוא ישודך לסוכן אנושי. לאחר שחתם על חוזה לרכישת בית, אמזון תקשר אותו לשירותים ומוצרים שהיא מציעה באיזור הנתון. הרוכש מקבל גישה גם לשירותים כמו צביעה והתקנת טלוויזיות, וכן מוצעים לו מוצרי הבית החכם, אותם יתקינו אנשי מקצוע מורשים. השווי של המוצרים והשירותים המוצעים יכול להגיע עד ל-5,000 דולר, תלוי במחיר הבית.
"מעבר יכול להיות קשה על אנשים, ואנחנו נרגשים לעבוד ביחד עם רילוג'י להציע לרוכשי הבתים דרך פשוטה יותר להתמקם בבית חדש", הוסיף פט ביגטל, מנהל חטיבת שירותי הבית של אמזון. "ההטבה שאנחנו מציעים תאפשר לרוכשים להתאים אותה לצרכים שלהם – החל מעזרה בעיצוב הרהיטים ועד להתקנת מוצרים חכמים וניקיון".
השירות יושק בשלב ראשון ב-15 ערים גדולות בארה"ב, ביניהן סיאטל, סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, אטלנטה, דאלאס, וושינגטון הבירה ושיקגו, כשהתכנית היא להתרחב בהמשך לשווקים נוספים.